تاکید سفیر جمهوری اسلامی بر امضای هر چه سریع تر توافقنامه های سه گانه حقوقی با گرجستان

۲۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۹ کد : ۱۹۹۳۳۰۱ سرخط اخبار

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با دادستان کل گرجستان بر تسریع در امضای توافقنامه های سه گانه حقوقی بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید جواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس  با «ایراکلی شوتادزه» دادستان کل گرجستان دیدار و گفت و گو کرد. 

طرفین در این دیدار با اشاره به ضرورت همکاری در حوزه قضایی حقوقی به توسعه مناسبات دو کشور در سال های اخیر  اشاره و بر اهمیت همکاری های حقوقی  تاکید کردند. 

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از نقش دادستانی کل گرجستان در روند انتقال زندانیان ایرانی به ایران خواستار استمرار‌ انتقال و تسریع در  امضای توافقنامه های سه گانه حقوقی بین دو کشور (معاضدت قضایی، استرداد مجرمان و انتقال محکومان) و همچنین امضای یادداشت تفاهم همکاری برای مبارزه با مواد مخدر شد. 

قوام شهیدی در این دیدار همچنین به مشکلات حقوقی ایرانیان و برخی از پرونده های قضایی آنان اشاره کرد و خواستار مساعدت و حمایت  دادستانی کل گرجستان برای جلوگیری از خسارات هنگفت آنان و حل و فصل عادلانه این پرونده ها شد. 

 ایراکلی شوتادزه در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت همکاری دو کشور، آمادگی دادستانی کل کشور را برای توسعه همکاری با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

وی همچنین از پیشنهاد سفیر ایران مبنی بر سفر دادستان گرجستان به تهران استقبال کرد.


نظر شما :