اعتراضات در بیروت به دنبال افزایش مجدد قیمت دلار

۲۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۹ کد : ۱۹۹۳۲۵۷ سرخط اخبار

در پی افزایش دوباره قیمت دلار در لبنان، اعتراضاتی در بیروت علیه وخامت شرایط اقتصادی، معیشتی و پولی این کشور شکل گرفت که به درگیری با نیروهای امنیتی و زخمی شدن چند تن انجامید.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، در حالی که قیمت دلار در لبنان هفته گذشته به شش هزار لیره کاهش یافته بود اما دوباره قیمت آن افزایش یافته و به مرز ۹۰۰۰ لیره رسید.

به دنبال آن معترضان به وضعیت اقتصادی لبنان در چهارراه "الصیفی" شهر بیروت تحصن کرده و با نیروهای امنیتی که سعی می‌کردند آنها را دور کرده و مسیر را باز کنند، درگیر شدند، در ادامه برخوردها میان دو طرف شدت گرفت و موجب زخمی شدن تعدادی از معترضان لبنانی شد.

هیات صلیب سرخ لبنان اعلام کرد، تیم‌های آمبولانس پنج زخمی را به بیمارستان‌های منطقه منتقل کرده و تعداد دیگری از آنها را در محل مداوا کردند، در حالی که نیروهای امنیتی قصد داشتند تعدادی از فعالانی را که در الصیفی تظاهرات کرده بودند، بازداشت کنند.

تجمع‌کنندگان در الصیفی از شهروندان لبنانی دعوت کردند به خیابان‌ها آمده و ضمن اعلام همبستگی با آنها در این تجمع اعتراضی به سمت ایستگاه پلیس الجمیزه حرکت کنند و صدای اعتراض خود را برای آزادی افراد بازداشت شده به گوش مسؤولان برسانند.

این اولین باری نیست که تظاهرکنندگان هدف حمله قرار می‌گیرند.

وخامت شرایط معیشتی، اقتصادی و اجتماعی در لبنان رو به فزونی است و مردم لبنان دولت را به بی‌توجهی به حقوق شهروندان و نیازمندان متهم می کنند و علاوه بر مشکلات مالی، بحران بهداشتی نیز با کمبود تجهیزات پزشکی به اوج خود رسیده است.


( ۲ )

نظر شما :