گزارشگر ویژه سازمان ملل: شهادت سردار سلیمانی نشان داد جهان تا چه اندازه به بحرانی مرگ‌بار نزدیک است

۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۸ کد : ۱۹۹۳۲۲۵ سرخط اخبار

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در گفت‌وگویی به جوانب بین‌المللی به شهادت رساندن سردار شهید سلیمانی اشاره کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از  الجزیره، انی‌یس کالامار گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در گفت‌وگو با این شبکه درباره گزارشی که اخیرا راجع به نقض قوانین بین المللی از سوی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی طی حمله ای پهپادی گفت: به شهادت رساندن سردار سلیمانی نشانگر این است که جهان تا چه اندازه خطرناکی به یک بحران بزرگ و مرگ بار نزدیک بوده است. این باید هشداری بسیار واضح برای همه ما باشد.

کالامار ادامه داد: جامعه جهانی اکنون با چشم انداز بسیار واقعی رو به روست که در آن کشورها ممکن است انتخاب کنند به طور "راهبردی" مقامات عالیرتبه نظامی را خارج از زمینه جنگی "شناخته شده" از میان برداشته و تلاش کنند چنین تروری را  با قرار دادن آن در دسته بندی یک "تروریست" که خطری بالقوه و نامشخص در آینده ایجاد می کند، توجیه کنند.

بر اساس این گزارش، کالامار در گزارش یادشده با تاکید بر اینکه ترور سردار شهید سلیمانی و همراهانش تخطی از قوانین بین المللی بوده، گفت که دولت آمریکا تا کنون نتوانسته است مدرکی قانع کننده ارئه کند که نشان دهد حمله‌ای ادامه دار یا قریب الوقوع منافع این کشور را تهدید می‌کرده تا از این طریق حمله به خودروی حامل سردار شهید سلیمانی را توجیه کند.

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در گزارشش نوشته است که این اقدام نقض منشور سازمان ملل بوده و خواستار پاسخگویی در قبال ترورهای هدفمند با پهپاد و وضع مقرارتی کامل‌تر برای استفاده از این تسلیحات شد.


( ۱ )

نظر شما :