نجباء: پاسخ نظامی به آمریکا به تعویق نخواهد افتاد

۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۳ کد : ۱۹۸۹۶۰۵ سرخط اخبار

جنبش نجبا عراق اعلام کرد که کشورش تسلیم هیچ خواسته‌ای برای به تعویق انداختن پاسخ نظامی به ترور ابومهدی المهندس در حمله پهپادی آمریکا نمی‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جنبش النجباء از اعضای سازمان الحشد الشعبی عراق تاکید کرد که عراق تسلیم هیچ خواسته داخلی و خارجی برای انصراف یا به تعویق انداختن پاسخ نظامی به ترور «ابومهدی المهندس» نائب رئیس الحشد الشعبی نخواهد شد.

«نصر الشمری» معاون دبیر کل و سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی النجباء در اظهاراتی گفت: «تصمیم به آغاز شمارش معکوس برای دستیابی به استقلال و حاکمیت و پاسخ نظامی به نیروهای اشغالگر آمریکایی تصمیمی کاملا عراقی است».

به گزارش پایگاه خبری المنار، الشمری افزود: «ما اجازه دخالت هیچ طرفی را نخواهیم داد و از پاسخ به هر درخواست خارجی یا داخلی برای به تعویق انداختن آن حتی از سوی دوستانمان معذوریم با همه احترامی که برای همه شرکای خونی و عقیدتی خود داریم».

الشمری گفت: «عملیات پاسخ به آمریکایی ها با نام عملیات "شهید فرمانده جمال" خواهد بود».

«جمال جعفر محمد آل ابراهیم»، نام اصلی ابومهدی المهندس از فرماندهان الحشد الشعبی عراق و جبهه مقاومت است که همراه با سردار شهید قاسم سلیمانی در حمله بامداد سیزدهم دی ماه آمریکایی ها به نزدیک فرودگاه بغداد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

 پنتاگون در آن بیانیه مدعی شده بود: «ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»

پنتاگون در ادامه این بیانیه در ادعایی اثبات‌نشده گفت، سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود.

کلید واژه ها: عراق ایالات متحده امریکا جنبش نجباء


( ۴ )

نظر شما :