درخواست کهنه‌سربازان آمریکایی برای عذرخواهی ترامپ در پی اظهاراتش درباره عین‌الاسد

۰۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۵ کد : ۱۹۸۹۱۰۳ سرخط اخبار

گروهی از کهنه‌سربازان آمریکایی خواستار عذرخواهی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور شدند که در پی حمله انتقام‌جویانه ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق، در اظهاراتی موجب کوچک‌ شمردن آسیب وارد شده به سربازان آمریکایی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری نیوزمکس در بیانیه‌ای در این باره آمده است: با توجه به این که وزارت دفاع[آمریکا] اعلام کرده است که ۳۴ تن از کارکنان[نظامی] آمریکا در نتیجه حمله تلافی‌جویانه ایران آسیب دیده‌اند و اظهارات رئیس جمهور ترامپ موجب کوچک‌شمردن این آسیب‌ها شد، کهنه‌سربازان جنگ‌های خارجی نمی‌توانند راجع به چنین چیزی ساکت بنشینند.

همچنین در بیانیه این گروه مطرح شد: ضربه مغزی یک آسیب جدی بوده و نمی‌توان آن را سبک شمرد. ضربه مغزی موجب به بار آمدن افسردگی، از دست دادن حافظه، سردردهای شدید، سرگیجه و احساس خستگی می‌شود؛ تمامی این آسیب‌ها با تاثیراتی هم کوتاه‌مدت و هم بلندمدت همراه می‌باشند. کهنه سربازان آمریکایی به خاطر اظهارات اشتباه رئیس جمهور، خواستار عذرخواهی او از کارکنان مرد و زن[این گروه] است.

واکنش این گروه از کهنه‌سربازان آمریکایی در پی این مطرح می‌شو که پنتاگون[وزارت دفاع آمریکا] روز جمعه اعلام کرد که تشخیص داده شده است ۳۴ تن از سربازان آمریکایی در جریان حمله هوایی سپاه پاسداران ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق[در پی به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا] دچار ضربه و جراحاتی در ناحیه مغز شده‌اند.

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون، روز جمعه گفت که هشت تن از این افراد که پیش از این [برای درمان] به آلمان فرستاده شده بودند، به آمریکا بازگردانده شده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از این مدعی شده بود که این حمله «هیچ خسارتی» برای آمریکا به بار نیاورده است.

مدتی بعد، وقتی درباره این ضربات مغزی از ترامپ سوال شد، او شدت‌شان را کم جلوه داده و گفت: من شنیده‌ام که آن‌ها سردرد داشته‌اند و یک سری چیزهای دیگر. اما می‌توانم بگویم و خبر بدهم که خیلی جدی نیست.

انتهای پیام

 
 
 


( ۳ )

نظر شما :