ابراز امیدواری روسیه نسبت به برگزاری کمیسیون مشترک برجام

۰۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۵۸ کد : ۱۹۸۹۰۹۸ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه روسیه نسبت به تاثیر نشست کمیسیون برجام در ماه آینده میلادی بر کاهش تنش پیرامون توافق هسته‌ای ایران، ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، وزارت امور خارجه روسیه، روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو امیدوار است نشست مشترک برجام که در ماه فوریه برگزار خواهد شد، از تنش پیرامون توافق هسته‌ای ایران جلوگیری کند.

در این بیانیه همچنین مطرح شد: [امیدواریم این نشست] موجب یکی شدن[موضع] اعضای برجام در باره امر مهم حفظ توافق هسته‌ای شود.

در ادامه آمده است: ما از تروئیکای اروپا[آلمان، فرانسه و انگلیس] و هماهنگ‌کنندگان برجام در اتحادیه اروپا می‌خواهیم که بر این موضوع تمرکز کنند.

ایران در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای[برجام]، متحمل شدن تحریم‌های متعدد این کشور و یک سال پس از تعلل کشورهای اروپایی در عمل به تعهدشان مبنی بر پیدا کردن راهکارهایی برای کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا، اعلام کرد که در چند گام تعیین شده، تعهدات داوطلبانه‌ برجامی خود را کاهش می‌دهد.

تروئیکای اروپا به تازگی اعلام کرد که مکانیسم حل اختلاف علیه ایران را فعال کرده است. ایران نیز اعلام کرد در صورت ارجاع این موضوع به شورای امنیت سازمان ملل، خروج از معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای[NPT] را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام


( ۲ )

نظر شما :