ظریف وارد پکن شد

۰۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۸ کد : ۱۹۸۵۷۸۴ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اولین مقصد سفرش به شرق آسیا وارد پکن شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اولین مقصد سفرش به شرق آسیا ساعتی پیش وارد پکن پایتخت جمهوری خلق چین شد.

ظریف در این سفر با «وانگ یی» همتای چینی خود دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وی قرار است در ادامه این سفر به ژاپن و مالزی هم سفر کند.

وزیر خارجه ایران در دو هفته اخیر به کشورهای قطر، کویت، فنلاند، سوئد، نروژ و فرانسه سفر کرد. البته دو بار به فرانسه رفت، روز جمعه در پاریس با ماکرون و همتای فرانسوی دیدار کرد و دیروز بعدازظهر (یکشنبه) هم در سفری به «بیاریتز» محل برگزاری نشست سران گروه 7 با ماکرون و لودریان دیدار و گفتگو کرد.

وی پیش از این در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز شرایط منطقه ویژه است و لازم است در این زمینه ها مشورت‌های گسترده‌ای صورت بگیرد، با اشاره به سفرش به کویت و سفرهایش به اروپا، گفته بود: در مرحله بعدی سفر آسیایی است که با چندین کشور در آسیا گفت‌وگوها را ادامه می‌دهیم.با توجه به وضعیت ویژه‌ای که الان وجود دارد لازم است در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد این هماهنگی‌ها انجام شود.

«گنگ شوانگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین اخیرا درباره سفر ظریف گفته بود: به دعوت «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران از 25 تا 27 اوت سفری رسمی به چین خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه چین و ایران دوستان سنتی هستند. در این 38 سال که روابط دیپلماتیک ما برقرار شد شاهد توسعه مداوم و پایدار آن بودیم، اظهار داشت: در جریان سفر ظریف، وانگ یی با ایشان رایزنی خواهد کرد و درباره روابط دوجانبه و مسائل بین‌‌المللی و منطقه گفت‌وگو خواهیم کرد. چین آماده کار با ایران در راستای ایجاد پیشرفت‌های بیشتر در زمینه مشارکت راهبردی‌ ما و برای برقراری صلح و ثبات در منطقه خلیج [فارس] است.»(اینجا بخوانید) 

وزیر خارجه ایران پس از بیانیه شورای عالی امنیت ملی در کاهش تعهدات برجامی هم سفری به چین داشت.او روز جمعه 27 اردیبهشت ماه به منظور گفت‌وگو و رایزنی‌های سیاسی در خصوص روابط دوجانبه و مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله برجام و تحرکات بی ثبات کننده آمریکا وارد پکن شد و با «وانگ یی» همتای چینی خود دیدار کرد.

کلید واژه ها: محمد جواد ظریف چین


( ۱ )

نظر شما :