جو بایدن: باید از شر ترامپ خلاص شویم

۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۰ کد : ۱۹۸۵۴۴۰ سرخط اخبار

جو بایدن گفت: برای تغییرات مثبت در کشور و بازگرداندن اتحاد به مردم آمریکا باید از شر ترامپ خلاص شویم و او را شکست دهیم

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، جو بایدن معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا و نامزد انتخابات ۲۰۲۰ در سخنرانی تبلیغاتی در ایالت آیووا گفت: برای تغییرات مثبت در این کشور و باز شدن راه برای پیشرفت هر چه بیشتر و بازگرداندن اتحاد به مردم آمریکا لازم است که از شر ترامپ خلاص شویم و او را شکست دهیم.

بایدن با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی ترامپ که به گفته وی باعث شده است طبقه متوسط آمریکا در آستانه فروپاشی قرار بگیرد افزود: آنچه که طبقات اجتماعی دیگر به آن وابسته هستند، طبقه متوسط در آمریکاست؛ کشور ما بزرگترین طبقه متوسط در دنیا را دارد و این طبقه متوسط است که ثروت تولید می‌کند نه وال استریت و اگر این طبقه متوسط در آمریکا عملکرد خوبی داشته باشد وضعیت زندگی برای طبقه فقیر و ثروتمند نیز بهتر خواهد شد، ولی اکنون شاهدیم که این طبقه در حال فروپاشی است.

وی تصریح کرد: براساس نظرسنجی انجام شده، بسیاری در طبقه متوسط در آمریکا می‌گویند فرزند آن‌ها آن زندگی را که خود آن‌ها تجربه کرده اند، تجربه نمی‌کند.

معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا افزود: اکنون در نظام آموزشی، برای هر ۱۷۰۰ دانش آموز یک روانشناس داریم و این فاجعه بار است. اینکه ما به کار به اندازه ثروت اهمیت نمی‌دهیم بسیار عجیب است. اینکه یک درصد ثروتمند در آمریکا بسیار کمتر از معلمان، پلیس‌ها و آتش نشان‌ها مالیات پرداخت می‌کنند مسخره است.

بایدن با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی ترامپ گفت:: آمریکا بزرگترین طبقه متوسط در دنیا را دارد و این طبقه متوسط است که ثروت تولید می‌کند نه وال استریت، ولی اکنون شاهدیم که این طبقه در حال فروپاشی است.

بایدن گفت: اولین اقدامی که من در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور انجام خواهم داد این است که به پیمان زیست محیطی پاریس بازگردم، پیمانی که خود نیز در ایجاد آن نقش داشتم. ما مسئولیت ۱۵ درصد از گرمایش زمین را به عهده داریم و بقیه کشور‌های کره زمین مسئولیت ۸۵ درصد دیگر را به عهده دارند. گرمایش زمین تهدیدی موجودیتی برای آمریکا و جهان است؛ این تهدیدی واقعی است. ما به سرمایه گذاری ۴۴ میلیارد دلاری برای تحقیق درباره فناوری‌های جداسازی کربن ادامه می‌دهیم.

بایدن تصریح کرد: در صورتی که این اقدامات صورت گیرد می‌توانیم در حوزه فناوری‌های زیستی ۱۰ میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد کنیم، زیرا این‌ها فناوری‌های آینده هستند و ما می‌توانیم صادر کننده این فناوری‌ها باشیم، زیرا استعداد این را داریم. دلیل دیگر که باعث شد من تصمیم به شرکت در این انتخابات بگیرم این است که می‌خواهم این کشور را بار دیگر متحد کنم.

وی گفت: ما خلاق‌ترین کارگران را در کل دنیا داریم، بزرگترین دانشگاه‌های دنیا متعلق به ماست و همه تغییرات عمده در قرن بیستم از تحقیقاتی ناشی شد که در دانشگاه‌های آمریکا صورت گرفته بود؛ این‌ها همه متعلق به شما مردم آمریکا بود، ولی برای مهیا شدن راه آینده باید از شر ترامپ خلاص شویم. هیچ کاری نبود که در کنار هم باشیم و از پس آن نیاییم. اکنون همه حتی حامیان ترامپ هم فهمیده اند که او کیست؛ حال ما باید بدانیم که که هستیم، باید اتحاد را به جای تفرقه برگزینیم، دانش را به جای خرافات انتخاب کنیم، حقیقت را براساس واقعیت‌ها بیابیم و از این رو است که باید این رئیس جمهور را شکست دهیم و تغییر را به کشور بیاوریم.

کلید واژه ها: جو بایدن دونالد ترامپ


( ۱ )

نظر شما :