تلگراف انگلیس مدعی شد: پیروزی ایران در جنگ‌های هیبریدی بر آمریکا و انگلیس

۲۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۷ کد : ۱۹۸۴۸۸۹ سرخط اخبار

تلگراف با اشاره به موفقیتهای اخیر ایران در خلیج فارس تاکید دارد که آنچه باعث شده ایران دست برتر را در مواجهه با آمریکاداشته باشد، استفاده از جنگهای ترکیبی(هیبریدی) توسط جمهوری اسلامی ایران است.

وبگاه خبری تلگراف انگلیس در جدیدترین گزارش خود به بحران اخیر خلیج فارس پرداخت. نویسنده این گزارش، آن را با عنوان "بحران اخیر خلیج فارس به روسیه و چین نشان داد که غرب تا چه میزان در مقابل جنگهای ترکیبی(هیبریدی) ضعیف است" در وبگاه نشریه تلگراف منتشر کرد.
 
تلگراف انگلیس مدعی شد: پیروزی ایران در جنگ‌های هیبریدی بر آمریکا و انگلیس
 
تلگراف ضمن اشاره به موفقیتهای اخیر ایران در خلیج فارس در مواجهه با پهباد امریکا وسایر موارد مدعی است که شاید نیروی دریایی ایران در مقایسه با نیروی دریایی آمریکا ضعیف‌تر باشد اما آنچه باعث شده ایران دست برتر را در این مواجهه داشته باشد، استفاده از جنگهای ترکیبی(هیبریدی) توسط جمهوری اسلامی ایران است.
 
در واقع، جنگ هیبریدی، که گاھی از آن با عنوان عملیاتهای پیچیده، جنگهای کوچک، و یا جنگهای نامنظم نیز یاد می‌شود، بیانگر به کارگیری ترکیبیِ قابلیت‌ھای نیروهای متعارف به شیوه‌های پیچیده و ھماھنگ شده است. این نوع نبرد در حوزه نظامی، شامل عواملی است که از تاکتیکها و آرایشهای نظامی و چریکی گرفته، تا حملات نظامی و غیره را در بر می‌گیرد. جنگهای هیبریدی بر خلاف جنگهای نامتقارن و چریکی، به لحاظ عملیاتی رهبری شده و در میدان نبرد ھماھنگ می‌گردد؛ بنابراین، اینگونه نبردها مستلزم داشتن یک فرماندهی متمرکز و ساختارِ کنترل روند نبرد است.
 
تلگراف تاکید دارد که جنگهای هیبریدی در حقیقت ترکیبی از نبردهای قراردادی و مرسوم و نبردهای غیر قراردادی و غیرمرسوم توسط یک کشور است. این نبردها فقط درگیری نظامی رودررو را شامل نمی‌شود. بلکه شامل حملات چریکی و پارتیزنی، نبرد اقتصادی، سایبری، اطلاعاتی، استفاده از جبهه مردمی و ... هم می‌شود.
 
هر چند آغازگر جنگ ترکیبی، غرب و آمریکا بوده است و ایالات متحده با تمام توان علیه کشورمان ایران  دست به این نوع جنگ زده، اما تلگراف مدعی است که ایران هم اخیرا توانسته است همان حربه را علیه آمریکا به کار بگیرد.
 
تلگراف تاکید دارد که به غیر از ایران، روسیه و چین هم استاد این نوع جنگها هستند و بحران اخیر ایران و غرب در خلیج فارس به خوبی به روسیه و چین این پیام شادی آور را داد که غرب در مقابل این نوع جنگها تا چه حدی ضعیف  و شکننده است.
 
این نشریه انگلیسی در پایان گزارشش تاکید دارد که این نوع نبرد توسط ایران قطعا به متحد اصلی آمریکا یعنی بریتانیا آسیب می‌زند و به خصوص با شروع اختلافات اخیر و مسدود کردن نفتکش ایران توسط نیروهای انگلیسی در جبل الطارق، ممکن است به نفتکشهای بریتانیا در خلیج فارس خسارت وارد شده یا راههای عبورشان، توسط نیروهای ایرانی مسدود گردد. نباید فراموش کرد که تا کمتر از یک ماه دیگر نخست وزیر جدید انگلیس انتخاب می‌شود و این شخص(جرمی هانت یا بوریس جانسون؛ که هردو هم روابط خوبی با ترامپ و ایالات متحده دارند) قطعا با چالشهای بسیاری از جانب ایران و در عرصه اقتصادی و نفتی خواهد داشت.
 
منبع:خبرفوری

کلید واژه ها: ایران و انگلیس ایران و امریکا


( ۴ )

نظر شما :