این کار برای ایران پیام داد

تحلیل سی ان ان از ارسال ناو هواپیما بر امریکا به خلیج فارس+فیلم

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰ کد : ۱۹۸۳۲۶۴ اخبار اصلی خاورمیانه
جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفته که امریکا در واکنش به آن‌چه "برخی نشانه‌ها و هشدارهای مشکل‌ساز و جنگ‌افروزانه در منطقه" از سوی ایران خوانده، این ناو را به همراه نیروهای بمب‌افکن به خاورمیانه ‌فرستاده است. 
تحلیل سی ان ان از ارسال ناو هواپیما بر امریکا به خلیج فارس+فیلم

دیپلماسی ایرانی: ایالات متحده ناو هواپیمابر خود را به خاورمیانه و آب های خلیج فارس فرستاده است. این کشور ادعا کرده این ناو را برای آن چه مقابله با تهدید ایران نامیده، به خلیج فارس فرستاده است. 

جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفته که امریکا در واکنش به آن‌چه "برخی نشانه‌ها و هشدارهای مشکل‌ساز و جنگ‌افروزانه در منطقه" از سوی ایران خوانده، این ناو را به همراه نیروهای بمب‌افکن به خاورمیانه ‌فرستاده است. 

به گزارش سی ان ان جان بولتون گفته است که: «کشتی‌ها و هواپیماها با هدف "ارسال پیامی واضح و بی‌تردید به حکومت ایران مبنی بر این که هر گونه حمله به منافع آمریکا یا متحدانمان با شدت عملی بی امان مواجه خواهد شد"، فرستاده شده‌اند.»

بولتون گفته است که «ایالات متحده دنبال جنگ با ایران نیست اما ما آمادگی کامل داریم تا به هر گونه حمله‌ای چه از سوی نیروهای نیابتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا نیروهای نظامی قانونی ایران پاسخ دهیم.»

در این رابطه سرهنگ بازنشسته،  سدریک لیتون، کارشناس و تحلیلگر مسائل نظامی در گفت وگو با سی ان ان در پاسخ به این سوال که ارسال این ناو تا چه اندازه بازگوکننده پیامی نظامی است، می گوید: «این ناو می تواند 98 فروند هواپیما و بالگرد را با خود حمل کند. همچنین حامل بمب هایی است که می تواند در هر جایی از آنها استفاده شود. هر جنگنده و بالگرد، بسته به نوع کاربردی که از آن انتظار می رود، می تواند دست کم 5 بمب را با خود حمل کند. در صورت انجام عملیاتی این جنگنده ها باید به صورت گروهی وارد عمل شوند. اما این ویژگی های نظامی این ناو است، اما از بعد سیاسی باید گفت که این یک مجموعه نظامی خیلی بزرگ است که به ایران پیام مهمی می دهد.»

فیلم کامل گزارش سی ان ان را ببینید.

تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: ایران خلیج فارس ناو هواپیمابر آمریکایی جان بولتون


( ۲۵ )

نظر شما :

Aa ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۳
سپاه و ارتش نیم ساعته همه را تبدیل میکنند به آهن قراضه و ناو هواپیمابرآبراهام لینکلن اگر غرق نشود اسکلت لینکلن را پس میفرستند خلیج خوکها.ولی برای آنهای که ترسیدن عرض میکنم که من از یک چیز حالی نمیشوم اگر اینقدر از امریکا و متحدانش میترسید پس چرا اینهمه مرگ بر این و آن میکنید و میگوید ۷ دقیقه تا نابودی اسرائیل بفرمایید این توپ و این هم میدان!
احسان ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۸:۵۰
ارسال ناو هواپیمابر دهه هاست بخشی از استراتژی آمریکا در خاورمیانه و خلیج فارس است و سابقه طولانی دارد اما در حال حاضر با توجه به التهابات در روابط ایران و آمریکا می تواند بخشی از کمپین آمریکا برای فشار بر ایران باشد و احتمالا با کمپین رسانه ای و پخش های زنده تلویزیونی از روی ناو همراه خواهد بود مشابه آنچه پیش از این تجربه شده چه در زمان جنگ ایران و عراق و جنگ نفت کش ها و چه در روزهای فشار بر سر مذاکرات هسته ای این رویکرد نخ نمای آمریکا و تیم مشاور ترامپ کاملا قابل پیش بینی بوده و هست اما آیا از منظر نظامی برای آمریکا راه گشا است پاسخ روشن است به هیچ وجه شاید اگر سه دهه قبل بود منبع نگرانی گسترده ای برای ایران ایجاد میشد اما اکنون نظامیان آمریکا به خوبی میدانند هرچه قدر سیبل بزرگتر باشد نیاز به سلاح دقیق تر کمتر میشود و ناو های هواپیما بر برای ایران درست مانند همان سیبل و هدف راحت هستند آن هم در عرصه کوچکی مانند خلیج فارس که قدرت مانور ناو های هواپیما بر به علت تفاوت در عمق آب محدود است و تمام کارشناسان نظامی دنیا به این امر اذعان دارند که در صورت بروز کوچکترین برخورد این تشکیلات دریایی حتی فرصت دفاع از خود را نخواهد یافت کما اینکه در دوران جنگ ایران و عراق تنها چند فروند قایق سبک ایران دردسرهای عمده ای برای آمریکا ایجاد نمود که در تاریخ ثبت شده است اگرچه سعی عمده ای در کوچک نشان دادن این فعل و انفعالات در آن دوران و دوران حاضر شده است حال آنکه امروز تجهیزات ایران با آن دوران قابل مقایسه نیست بنابراین این حرکت دو هدف عمده را دنبال میکند اول ایجاد جنگ روانی و دوم ایجاد التهاب در درون ایران و ایجاد اشتباه محاسباتی و در نهایت کشاندن ایران به میز مذاکره بنا براین طی روزهای آینده علاوه بر سعی در ایجاد نارضایتی گسترده با سو مدیریت در جامعه مقالات بسیاری را در رسانه های داخلی و خارجی خواهیم خواند که درصدد ترساندن تصمیم سازان در درون ایران خواهد بود و صد البته که نباید تحت تاثیر این دست تحلیلها قرار گرفت زیرا برای همه روشن است آمریکا در حال حاضر به هیچ وجه در موقعیت ایجاد یک برخورد نظامی نیست
حسین کاظمی ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۸:۵۶
ایران بدون پلن B ! تمام برنامه ریزی سران جمهوری اسلامی بر مبنای پیروز نشدن ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برنامه ریزی شده است این در حالی است که امیدوار باشیم تا آن زمان آمریکا تنها فقط با همین فشارهای اقتصادی بخواهد این یک سال را اداره کند اما تحمل ادامه این شرایط با وجود تنگتر کردن هر روزه تحریمها و تهدیدها و نداشتن هیچ راهکار عملی برای مقابله و ادامه این شرایط تا چه زمانی ادامه میتواند داشته باشد ؟
حسینی ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۴
اعزام ناو باین بزرگی هم تهدید است و هم فرصت تهدید است زیرا حامل حدود 100 فروند هواپیما و بالگرد جنگی پیشرفته است فرصت است برای اینکه هدف بزرگی و قابل مشاهده از راه دور است و براحتی می توان روی نابودی آن برنامه ریزی کرد
kkkk ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۴
اینقدر شرف و ناموس شماها بالاست که به مردی میخندید که بخاطر قدرت مشتهایش و کتک زدن و دعوا کردن با این روباها به این روز افتاد! فقط بخاطر اینکه از او میترسن اینطوری بر علیهش هجمه کردن و دروغ بافتند و ساختن! آنهم فقط بخاطر اینکه بی وطن و بی صاحب .و بی کس و بی کشور بودم!فکر میکنید حکومت فاشیستی اینها جرأت میکرد با من این کار را بکنند اگر اهل روسیه اسرائیل یا عربستان بودم شماها بی عرضه هستید که کار به اینجا رسید کشوری که وزیر خارجه اش مجبور میشود جلو هر کس و ناکس مثل کویت و قطر به زانو بنیشیند و دولا خم شود.حالا هم بجای پر کردن دستم از وسیله به او میخندید واقعأ شرف و ناموستان خیلی بالاست که به سرباز میمک میخنندند پشت جبهه ای ها.