ادعای اسرائیل درباره سفر سه هیئت عراقی به اسرائیل در سال ۲۰۱۸؛ آخرین دیدار چند هفته پیش+تصویر توئیتر

۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۳ کد : ۱۹۸۱۰۰۷ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه اسرائیل از سفر سه هیئت عراقی به اسرائیل در سال ۲۰۱۸ خبر داد.

به گزارش میدل ایست نیوز، در پیامی که در صفحه رسمی توییتر وزارت امور خارجه اسرائیل به زبان عربی آمده تأکید شده که آخرین هیئت عراقی چند هفته پیش از اسرائیل دیدن کرده است.

در این پیام تأکید شده که این هیئت ها شخصیت های شیعه و سنی تأثیرگذار در عراق را شامل می شده و آنها از موزه «یاد فاشیم» برای گرامیداشت هولوکاست نیز بازدید و با چهره های آکادمیک و مقاماتی اسرائیلی دیدار کرده اند.

در این پیام تأکید شده که «وزارت امور خارجه اسرائیل از این اقدام حمایت می کند»، اما درباره هدف از این دیدارها توضیحی داده نشده است.

همزمان، «ادی کوهن» تحلیلگر سیاسی اسرائیلی و پژوهشگر در مرکز مطالعات بگین، در پیامی توییتری مدعی شد که این هیئت ها ازسوی دولت عراق برای مذاکره با اسرائیل درباره خروج نیروهای ایرانی از جنوب سوریه در ازای توقف بمباران موشکی خاک سوریه ازسوی اسرائیل به اسرائیل رفته بودند.

به ادعای کوهن این هیئت همچنین درباره انحلال احزاب شیعی و عادی سازی روابط عراق و سوریه و لبنان و کشورهای خلیج با اسرائیل مذاکره کرده اند.

او افزود که مذاکرات این هیئت محور سومی هم داشته که قابل انتشار نیست.

 

ادی کوهن سپس در توئیت دیگری نوشت که در گفت و گو با مقامات بلندپایه مطلع شده که هیئت عراقی شامل بیش از ۱۲ نماینده مجلس می شده که اوایل سال ۲۰۱۸ از راه اردن یا ترکیه یا یک کشور اروپایی وارد اسرائیل شده اند.

کلید واژه ها: اسرائیل عراق


( ۴ )

نظر شما :