اتحادیه اروپا تمدید تحریم‌های ضدروسی را به تعویق انداخت

۰۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۵۶ کد : ۱۹۷۵۲۴۹ سرخط اخبار

یک منبع آگاه از اتحادیه اروپا از به تعویق افتادن تصمیم گیری این اتحادیه درباره تمدید تحریم ها علیه شهروندان و نهادهای قانونی روسیه و اوکراین خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع از اتحادیه اروپا روز دوشنبه (امروز) به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت که این اتحادیه آمادگی تصمیم گیری رسمی برای تمدید تحریم ها علیه شهروندان و نهادهای قانونی روسیه و اوکراین به دلیل مسائلی که در روند مربوطه به وجود آمده را ندارد و هنوز تاریخ جدیدی برای این امر معین نشده است.

این منبع گفت: «نه امروز، دلیل آن مسائلی است که در روند مربوطه به وجود آمده است. هنوز تاریخ جدیدی معین نشده است».

طبق این گزارش، اتحادیه اروپا تصمیمات در زمینه سیاست خارجی از جمله در خصوص وضع تحریم ها را به اتفاق آراء انجام می دهد. در عین حال، در برخی کشورها، دستیابی به رضایت رسمی پارلمان یا کابینه که اغلب بر خود تصمیم تأثیری نمی گذارد اما تصویب آن را به تعویق می اندازد، ضروری است.

کمیته نمایندگان دائم کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این اتحادیه هفته گذشته با تمدید 6 ماهه تحریم شهروندان و نهادهای قانونی روسیه و اوکراین که 15 مارس سال جاری میلادی، منقضی می شود موافقت کردند.

بنا به گفته منابع اتحادیه اروپا، ترکیب بندی این لیست همچنان شبیه به گذشته است و تنها اطلاعات برخی از افراد تغییر خواهد کرد. و احتمال می رود که تحریم ها علیه این افراد و شرکت ها بدون بحث در روز دوشنبه (امروز) تمدید شود.

از سال 2014، روابط مسکو با کشورهای غربی به واسطه بحران اوکراین و پیوستن کریمه به مسکو بعد از برگزاری همه پرسی، رو به وخامت رفت.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آمریکا چندین دور تحریم های ضدروسی را وضع کردند و این در حالی است که روسیه به طور مداوم تمامی اتهامات مبنی بر مداخله در امور داخلی اوکراین را رد کرد و هشدار داد که تحریم های ضدروسی غرب غیرسازنده است و ثبات جهانی را تضعیف می کند.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا اوکراین


نظر شما :