هشدار آمریکا و ناتو به طالبان

۰۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۰:۲۷ کد : ۱۹۷۵۲۲۵ سرخط اخبار

آمریکا و ناتو به طالبان هشدار دادند که هرگز برندۀ جنگ نخواهند شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری طلوع، نمایندگان دائم آمریکا، آلمان، ایتالیا و ترکیه در ناتو در سفری به ریاست ژنرال کورتیس اسکاپاروتی، فرمانده ارشد ائتلاف ناتو در اروپا  به افغانستان با رهبران حکومت وحدت ملی در کابل و نیز شماری از چهره های سیاسی و پرنفوذ در هرات و بلخ دیدار و گفتگو کردند.

هاچیسون، نماینده آمریکا در ناتو، در بارۀ سخنان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که گفته بود با طالبان صلح نمی کند، اظهار داشت: فکر می کنم زمانی که رییس جمهور این سخنان را گفت پس از یک هفته حمله های وحشیانه طالبان بود، او مانند همه ما وحشت زده شده بود، که در کشوری که این همه برای صلح می کوشد، متحمل این همه خسارت می شود. اما پس از آن، او کاملأ از صلح در افغانستان حمایت کرد و این بخشی از راهبردی است که در ماه اوت اعلام کرد که ما طالبان را سر میز مذاکره خواهیم آورد.

وی تاکید کرد: ما اجازه نخواهیم داد که افغانستان بار دیگر درگیر موج خشونت ها شود امیدواریم طالبان درک کند برنده این بازی نخواهد بود مگر اینکه بر سر میز مذاکره حاضر شود و بخشی از روند ساخت یک افغانستان قدرتمند شود. ما 29 متحد داریم که همه یک صدا معتقدند صلح در افغانستان هدفی است که در نهایت حفاظت از افغان ها، اروپا، آمریکا و کانادا را به دنبال خواهد داشت. ناتو با قاطعیت روی این موضع کار می کند.

نمایندۀ غیرنظامی ناتو نیز تنها راه برای تأمین صلح را گفتگو  دانست و اظهار داشت: شورشیان از راه نظامی نمی توانند پیروز شوند! فکر می کنم تنها یک راه برای صلح وجود دارد و آن هم  گفتگو است.

ژنرال نیکلسون، فرمانده نیروهای ناتو و آمریکا در افغانستان نیز گفت: آنچه ما شاهدش هستیم کاهش بلندپروازی های طالبان است. پس از اعلام سیاست جنوب آسیای آمریکا دشمن تصمیم دیگری گرفت تا بلندپروازی خود را کم کند و به حملات تروریستی ادامه دهد و از جنگی که می داند در آن بازنده خواهد بود اجتناب کند. این ریاکاری طالبان را نشان میدهد آنها که هر بار درباره تمایلشان برای کاهش تلفات غیرنظامیان می گویند اما مستقیما غیرنظامیان را هدف قرار می دهند.

کلید واژه ها: ناتو


نظر شما :