توافق واشنگتن و سئول برای فشار بیشتر بر کره‌شمالی

۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۳:۲۵ کد : ۱۹۷۱۳۲۴ سرخط اخبار

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد، روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی در تماسی تلفنی با یکدیگر گفت وگو کرده و دو طرف بر تداوم فشارهای شدید دیپلماتیک و اقتصادی بر کره شمالی متعهد شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه کاخ سفید که روز جمعه منتشر شد، آمده است: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی گفت وگو کرده و ترامپ پیشنهاد خود را درباره خریدهای برنامه ریزی شده تجهیزات نظامی آمریکایی به ارزش میلیاردها دلار توسط کره جنوبی مطرح کرد.

در ادامه این بیانیه از سوی کاخ سفید همچنین آمده است: روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی درباره تهدیدهای اتمی و موشکی کره شمالی به بحث پرداختند و بار دیگر قول مساعد برای همکاری در این باره را دادند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز امروز (شنبه) اعلام کرد: دو طرف همچنین توافق کردند تا معاهده مربوط به توسعه موشک های بالستیک کره جنوبی را اصلاح کرده و گسترش دهند.

سئول به دنبال تقویت دفاع موشکی خود در برابر تهدیدهای موشکی کره شمالی است.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در ادامه بیانیه خود آورده است: دو رئیس جمهور همچنین بر اولویت اصلاح خط مشی موشکی در سطحی که مورد تمایل کره جنوبی است و همچنین تبادل دیدگاه ها درباره ضرورت تقویت ظرفیت های موشکی کره جنوبی برای مقابله با تهدیدها و اقدامات تحریک آمیز کره شمالی توافق کردند.

کلید واژه ها: کره جنوبی


نظر شما :