داستان ادامه‌دار اولین استعفای کابینه ترامپ

خروج فلین به علت جنگ با ایران بود؟

۲۰ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۳:۵۰ کد : ۱۹۶۷۷۴۸ اخبار اصلی آمریکا
من مدت‌های طولانی است که هرگونه تلاش آمریکا برای بمباران یا حمله به ایران را ماموریتی انتحاری برای ایالات متحده و متحدانی که ممکن است در این ماموریت داشته باشد، می‌دانم.
خروج فلین به علت جنگ با ایران بود؟

دیپلماسی ایرانی: داستان استعفای مایکل فلین پیچیده تر شده است هرچند به طور کلی مورد تعجب آوری نیست. بر اساس تمام مفاهیم و اهداف، فلین هیچ دلیل قانونی و اخلاقی برای استعفا نداشت. این امری عادی برای تمام اعضای دولت جدید است که با سفرای کشورهای دیگر گفت وگوی دیپلماتیک داشته باشند. چه چیزی در محتویات تماس تلفنی فلین با سفیر روسیه اتفاق افتاد که تمام استاندارها را زیر پا گذاشته است؟

به هر حال، حالا تئوری جدیدی رو شده است. مخالفان و دشمنان فلین در حزب و جریان اصلی رسانه های دموکرات صرفا به شکلی ابلهانه به هدف گسترده تر و عمیق تر دولت خدمت کرده اند. من هرگز تئوری های افراطی توطئه را مفید نمی دانم اما زمانی که پپه اسکوبار می گوید اطلاعات خود را از منبعی قابل اعتماد دریافت کرده، گوش دادن به او عاقلانه است.

اسکوبار گزارش می دهد که او در صحبت با منبعی بسیار آگاه در واشنگتن دریافته که دلیل واقعی استعفای فلین درواقع سقوط بر روی شمشیر خود است چرا که او به طور خصوصی با هیجان بسیاری درباره حمله ایالات متحده به ایران صحبت کرده است. فلین پیش از تقدیم استعفایش، به ایران هشداری جدی داده بود.

با توجه به منبع اسکوبار، مقامات ایالات متحده نگرانی های کمتری نسبت به اعتقاد بسیاری در مورد ایجاد روابط حسنه با روسیه دارند اما تهدید فلین نسبت به ایران چیزی فراتر از لفاظی صرف بود. من مدت های طولانی است که هرگونه تلاش آمریکا برای بمباران یا حمله به ایران را ماموریتی انتحاری برای ایالات متحده و متحدانی که ممکن است در این ماموریت دست داشته باشند، می دانم.

بسیاری در آمریکا به صورت شفاهی از بمباران ایران خوشحال هستند آنها به طور معنی داری از تصویب تحریم های فزاینده استقبال می کنند اما تنها گروهی بسیار اندک از متعصبان هستند که درواقع به گشایش جنگی علنی علیه ایران فکر می کنند. ایالات متحده هم اکنون نیز جنگ برای نفوذ سیاسی در عراق را به ایران باخته است.

اگرچه بسیاری از کسانی که به خاطر به خطر افتادن بهبود روابط آمریکا و روسیه با استعفای فلین ناراحت هستند باید بدانند که اگر منبع پپه اسکوبار درست باشد استعفای فلین ممکن است جهان را از جنگ کابوس وار دیگری نجات داده باشد.

منبع: نیوز رپاپلیک/ مترجم: روزبه آرش   

کلید واژه ها: فلین ایالات متحده امریکا دونالد ترامپ ایران روسیه


( ۲ )

نظر شما :