بلر: ترامپ از سیاست خارجی هیچ اطلاعی ندارد

۰۱ مهر ۱۳۹۵ | ۱۳:۲۶ کد : ۱۹۶۳۳۲۱ سرخط اخبار

تونی بلر معتقد است اگر آمریکایی ها یک رییس جمهوری انزواطلب را برگزینند، ناآرامی در این کشور به وجود می آید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را فردی منزوی خواند اما از هیلاری کلینتون، کاندیدای حزب دموکرات ها برای این انتخابات حمایت کرد و گفت: جهان به رهبری آمریکا و ارزش های دموکراتیک نیاز دارد.

وی در پاسخ به سوالی از سوی خبرگزاری رویترز گفت: اگر به ارزش هایی که ما به آنها احترام می گذاریم، بی اعتنایی شود، نمی توانید به تعهدات خودتان بعنوان یک کشور تحقق بخشید. دونالد ترامپ یک غول تجاری است اما از سیاست هیچ سررشته ای ندارد و از مواضع سیاست خارجی آمریکا اصلا اطلاعی ندارد. او رسیدگی به امور کره شمالی را به چین واگذار می کند و حفاظت از متحدان ناتو در مقابل تهدیدهای روسیه را تنها در صورتی امکان پذیر می داند که آنها هزینه های دفاعی آمریکا را تقبل کنند.

نخست وزیر پیشین انگلیس ادامه داد: آیا می توانید بازی فوتبالی را تصور کنید که در آن داور تصمیم بگیرد به اتاق رختکن برود؟ شاید اوایل همه چیز خوب به نظر برسد اما در طولانی مدت اوضاع به ناآرامی کشیده می شود. از نظر من هیلاری کلینتون تنها کسی است که می توان به او اعتماد کامل داشت. او هوشیار است.


نظر شما :