متهم جرایم مواد مخدر آمریکا، وزیر کشور جدید ونزوئلا

۱۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۲۵ کد : ۱۹۶۱۸۸۸ سرخط اخبار

رئیس جمهوری ونزوئلا یک ژنرال ارتش را که از سوی آمریکا به جرایم مرتبط با مواد مخدر متهم است، به عنوان وزیر کشور جدید خود معرفی و مقام عالی اقتصادی کشورش را که به دنبال اصلاحات بود از کابینه برکنار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تغییرات در برنامه هفتگی نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا با نام "در تماس با مادورو" اعلام شد؛ تغییراتی که به تنش ها در روابط با کاراکاس - واشنگتن دامن خواهد زد وشهروندانی را که به اجرای تغییرات و اصلاحاتی در دولت امیدوار بودند ناامید خواهد کرد.

نسترو رورول، وزیر کشور جدید ونزوئلا رئیس اسبق آژانس مبارزه با مواد مخدر و فرمانده نیروهای گارد ملی بوده است. دادستانان آمریکایی پیش تر در روز دوشنبه علیه وی کیفرخواستی صادر کرده و او را در قاچاق کوکائین شریک جرم دانستند.

مادورو در این برنامه در واکنش به این اتفاقات اظهار کرد: من کاملا از او حمایت می کنم، او مورد حمله امپراتوری آمریکا قرار گرفته است.

رورول، نظامی 51 ساله که در دوران هوگو چاوز، رئیس جمهور سابق ونزوئلا به عنوان وزیر کشور خدمت کرده بود در گذشته این ادعاها علیه خود را رد کرده بود. دولت ونزوئلا می گوید، این  ادعا بخشی از کمپین بدنام کردن جهانی علیه این کشور است.

مادورو در ادامه با اشاره به آژانس مبارزه با مواد مخدر آمریکا عنوان کرد: به عنوان وزیر کشور، رورول رکورد جهانی در بازداشت قاچاقچیان را شکست به همین دلیل است که آنها (آمریکا و مافیای مواد مخدرش) به دنبال انتقام از او هستند و همین امر است که من را مجاب به انتخاب این مرد شجاع، رقابت طلب و با تجربه کرد.

براساس دادخواست آمریکا، رورول و یک مقام دولتی دیگر ونزوئلا از سال 2008 تا 2001 از قاچاقچیان برای هشدار پیش از حملات به آنها پول دریافت می کرده اند.

در اقدام شوکه کننده دیگری مادورو روز گذشته (سه شنبه) معاون خود در امور اقتصادی و وزیر صنعت خود را برکنار کرد. وزیر صنعت ونزوئلا از حامیان اصلاح کنترل های پولی این کشور است.


نظر شما :