بهبود روابط اردن با ایران بعید است

۱۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۹۵۹۵۲۸ سرخط اخبار

حلیلگران معتقدند پس از استعفای دولت اردن و تشکیل کابینه جدید، بهتر شدن روابط تهران و امان بعید به نظر می رسد و حتی ممکن است بدتر نیز شود.

به گزارش بین الملل خبرگزاری فارس، پس از استعفای دولت «عبدالله النسور» (نخست وزیر) در اردن و جایگزین شدن «هانی الملقی»، برخی تحلیلگران عربی بعید می دانند که روابط میان ایران و اردن بهبود یابد.

بر اساس گزارش وبگاه «24» امارات، تحلیلگران که مورد استناد این وبگاه اماراتی هستند در توضیح این ادعا می گویند الملقی همان کسی است که زمانی که ریاست وزارت خارجه را بر عهده داشت از اصطلاح «هلال شیعی» استفاده کرد تا به این وسیله کمی قبل از آغاز اعتراض های مردمی موسوم به «بهار عربی» به کشورهای عربی هشدار دهد.

«عامر ملحم» تحلیلگر سیاسی نیز در همین راستا گفت: هشدارهای قدیم و جدید الملقی به طرح ایران تاکید می کند که شکاف دیپلماسی با ایران بر روال خود باقی خواهد ماند و چه بسا افزایش یابد و در نهایت به فراخواندن سفیر اردن از ایران و اخراج سفیر ایران از اردن بینجامد.

ملحم که بسیار بدبینانه تحلیل می کند افزود: البته این در صورتی است که بحران میان عربستان و ایران دوباره شعله ور شود و اوضاع، فراخواندن سفیر را بطلبد.

این در حالی است که دولت اردن در نیمه آوریل گذشته «عبدالله ابورمان» سفیرش در ایران را برای مشورت فراخواند و با وی درباره رفتارهای ایران با کشورهای همسایه و آنچه مداخلات ایران در امور این کشورها خوانده شده، صحبت کرد.


نظر شما :