بازتاب بین‌المللی نامه روحانی به وزیردفاع

۱۲ دی ۱۳۹۴ | ۰۷:۰۷ کد : ۱۹۵۵۲۱۸ سرخط اخبار
 نامه حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به وزیر دفاع در باره تولید انواع موشک های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتر در پی سیاست های خصمانه آمریکا، برغم همزمانی با آخرین ساعات سال 2015و تعطیلات سال نو در رسانه های بین المللی بازتاب وسیعی داشت.
 
به گزارش ایرنا، رسانه های انگلیسی و عرب زبان با بازتاب این دستور رییس جمهوری با اشاره به اینکه ایران تصمیم جدید آمریکا درباره تحریم احتمالی برخی نهادها و شخصیت های فعال در برنامه موشکی را تفبیح کرد، نوشتند که تهران هیچ گونه محدودیتی را در برنامه موشکی خود نمی پذیرد. 
 
 رویترز
خبرگزاری رویترز از مبدا دبی در این باره گزارش داد: حسن روحانی (رئیس جمهوری ایران) روز پنجشنبه (روز گذشته) و در پاسخ به تهدید تحریم های آمریکا درمورد آزمایش موشک بالستیک ایران که درماه اکتبر گذشته بعمل آمد، به وزیر دفاع خود فرمان توسعه برنامه موشکی ایران را داد.
 
 وب سایت سوئیسی ' swissinfo.ch'
وب سایت سوئیسی ' swissinfo.ch' نیز دربازتاب نامه رئیس جمهوری ایران به وزیر دفاع نوشت: روحانی می گوید که ایران حق توسعه موشکی و گسترش برنامه (موشک بالستیک) را دارد.
 
**نیویورک تایمز**
نشریه آمریکایی'نیویورک تایمز' دراین زمینه تیتر زد: ایران تحریم های آمریکادرمورد موشک ها را تقبیح کرد و (حسن روحانی) گفت: ( ایران موشک های) بیشتری خواهد ساخت.
نیویورک تایمز درادامه نوشت: رئیس جمهوری ایران آمریکا را روز گذشته (پنجشنبه) درمورد تحریم های احتمالی جدید درارتباط باموشک های (بالستیک ایران) تقبیح کرد و به وزیردفاع خود فرمان داد تا در پاسخ (به این اقدام آمریکا) به سرعت شمار بیشتری از این موشک ها ساخته شود.
 
 militarytimes
پایگاه اطلاع رسانی'militarytimes' نیز دربازتاب این فرمان تیتر زد:رئیس جمهوری ایران فرمان بالابردن تولید موشک (بالسیتک) را داد.
 
'میلیتری تایمز'درادامه نوشت: (حسن) روحانی رئیس جمهوری ایران روز پنجشنبه (دیروز) در پاسخ به تحریم های احتمالی جدید آمریکا، فرمان تسریع تولید موشک ها را داد.
 
میلیتری تایمز افزود:دراین نامه به وزیردفاع، که متن آن بر روی سایت ریاست جمهوری ایران نیزمنتشرشد،روحانی گفت که ایران هیچگونه محدودیتی درمورد برنامه موشکی خود نخواهد پذیرفت.
 
freepressjournal 
وب سایت 'روزنامه نگاران مطبوعات آزاد' (freepressjournal) نیز دراین زمینه تیتر زد: حسن روحانی درقبال تحریم های آمریکا وعده گسترش برنامه موشکی داد.
 
این سایت خبری افزود:حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز پنجشنبه (دیروز) فرمان پیش برد برنامه موشکی ایران با 'سرعت و جدیت' و'توسعه توانایی های موشکی' ایران را به وزیر دفاع خود در پاسخ به تحریم های احتمالی آمریکا، داد.
 
خبرگزاری فرانسه
خبرگزاری فرانسه نیزامروز(جمعه) دراین باره گزارش داد: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ، تحریم های جدید احتمالی آمریکا علیه کشورش را تقبیح کرد که می تواند توافق هسته ای را که به سختی به دست آمده و قرار است درهفته های آتی اجرایی شود، به مخاطره افکند.
 
این خبرگزاری افزود: روحانی در این نامه به وزیر دفاع خود به گزارشی هایی مبنی براینکه خزانه داری آمریکا طرحی ازفهرست سیاهی ازشرکت ها وافراد حقیقی درارتباط با برنامه موشکی مصوب ایران دردست تهیه دارد، پاسخ داد.
 
به گزارش ایرنا؛ رییس جمهوری عصر دیروز بااشاره به تداوم سیاست های خصمانه و دخالت نامشروع و غیرقانونی آمریکا در زمینه حق تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، به وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دستور داد که در چارچوب سیاست های دفاعی مصوب، برنامه تولید انواع موشک های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.
 
درمتن دستور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آمده است:' آنجا که ظاهراً دولت آمریکا در نظر دارد، در ادامه سیاست های خصمانه و دخالت نامشروع و غیرقانونی خود در زمینه حق تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، اقدام به افزودن افراد و مؤسسات جدیدی در فهرست تحریم های ظالمانه قبلی نماید؛ لازم است در چارچوب سیاست های دفاعی مصوب، برنامه تولید انواع موشک های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.'
 
'همچنین درصورت تکرار این گونه اقدامات غلط و مداخله جویانه از سوی آمریکا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است با استفاده از کلیه امکانات، برنامه ریزی جدیدی برای گسترش توانمندی های موشکی کشور، به عمل آورد.'

کلید واژه ها: برنامه موشکی رئیس جمهوری ایران حسن روحانی آمریکا


نظر شما :