علم الهدی: تعامل با آمریکا یعنی رفتن راه همان 120 هزار نفر کوفه
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در سخنرانی روز عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی و در جمع عزاداران حسینی با اشاره به لشکر عمر سعد در روز عاشورای سال 61 هجری قمری اظهار داشت: این لشکر متشکل از 120 هزار نفر بود، 120 هزار نفری که از مردم آن روزگار بودند و تنها عده کمی در اقلیت قرار داشتند که نخست یک عده جزو افراد ضد اسلام، دشمن دین و خدا بودند و به اصطلاح ضدانقلاب محسوب می شدند.
وی با اشاره به دسته دوم اقلیت افزود: دسته دوم کسانی بودند که سابقه دار بودند و در جمع ریزشی های حزب پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) به شمار می رفتند، بنابراین اکثریت آن 120 هزار نفر مردم بودند و خطری که امروز نظام و اسلام را تهدید می کند این است که خدای ناکرده یک روزی مردم از این طرف به آن طرف برگردند.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه این لشکر 120 هزار نفره آن روز از مردم عراق و کوفه تشکیل شده بودند، اضافه کرد: اینها افرادی بودند که پیامبر اکرم(ص) را به خوبی می شناختند و در مدت پنج سال حکومت حضرت علی(ع) زندگی می کردند؛ سئوال اینجا مطرح می شود که آنها برای جنگ با امام حسین(ع) به دنبال چه چیزی بودند و در این راستا شناخت این افراد بسیار مهم است.
آیت الله علم الهدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر عبرت های عاشورا، تبیین کرد: 120 هزار نفر برای حال حاضر رقم بزرگی به شمار نمی آید، اما در آن روز که بزرگترین شهر عراق جمعیتی به 100 هزار نفر نمی رسید تعداد بسیار زیادی بود و شامل مردمی می شد که از عشایر، اطراف و مردم کوفه آمده بودند و تنها این 120 هزار نفر برایشان زندگی کردن مطرح بود و می خواستند زندگی کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: آنها می خواستند در عین امنیت و آرامش کاسبی و خانواده خود را تأمین کنند در حالی که همه می دانستند صاحب منصب نمی شوند، بنابراین به این نتیجه رسیده بودند که زندگی کردن در سایه بنی امیه یعنی اینکه وابسته بنی امیه شوند و به عنوان دشمن بنی امیه قلمداد نشوند و برای اینکه ثابت کنند و به مخالفان او تبدیل نشوند آمدند و با پسر فاطمه(س) جنگیدند.
وی با اشاره به اینکه عمر سعد به ابن زیاد پیام داد ما نمی توانیم به این لشکر حتی غذا بدهیم، گفت: ابن زیاد تمام انبارهای کوفه را مصادره کرد تا هرکسی می خواهد برای جنگ با امام حسین(ع) برود، خرما برای خوراک چند روزه داشته باشد.
امام جمعه مشهد تشریح کرد: اگر بنا شد خدای ناکرده روزی در نظام و مردم ما این موضوع که ما می خواهیم زندگی کنیم و کاری به نظام، انقلاب و ولایت نداریم و باید به غرب و آمریکا وابسته شویم آن روز روزی است که مردم ما به لشکر عمر سعد درآمده اند.
آیت الله علم الهدی اضافه کرد: تحریم ها، اقتصاد ما را به این دلیل نشانه گرفته است تا این مطلب را در مردم جای بیندازد که اگر می خواهید زندگی کنید باید از ولایت، نظام و رهبری دست بردارید و این یعنی توطئه نابکارانه شیطانی.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه عاشورای ما باید عاشورای کاربردی برای امروز ما باشد، تأکید کرد: لااقل سعی کنیم اگر در لشکر امام حسین(ع) نیستیم، جزو لشکر عمر سعد هم نباشیم و لشکر عمر سعد را به خوبی بشناسیم و نگوییم به سر انقلاب، نظام و رهبری هرچه بیاید و ما می خواهیم فقط زندگی کنیم و ارتباط بین المللی اقتصادی داشته باشیم و با قدرت های دنیا، غرب و آمریکا ارتباط داشته باشیم.
وی با بیان اینکه تمام لشکر عمرسعد نماز می خواندند و حتی برخی خوارج نیز روزه می گرفتند، یادآور شد: اینکه برخی از فقها روزه گرفتن در روز عاشورا را دارای کراهت می دانند به این دلیل بود که عده ای از لشکر عمرسعد روزه گرفته بودند، بنابراین اگر بخواهیم دنبال قدرت های دنیا، غرب و آمریکا برویم دیگر دنبال دین و اسلام نمی توانیم برویم.
عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: اگر مردم ما روزی بگویند ما که نماز می خوانیم، روزه می گیریم و حج می رویم اما می خواهیم زندگی کنیم یعنی به آمریکا و غرب وابسته شویم؛ به دنبال آمریکا و غرب رفتن یعنی پسر فاطمه(س) را تنها گذاشتن و یعنی از اصول اسلام و ارزش های دین دست برداشتن.
علم الهدی عنوان کرد: حرف هایی که امروز بعضی جریان های سیاسی و سیاسیون ما می زنند و تمام سعادت ما را در طی تعامل با دشمنان خدا می دانند، می خواهند زندگی برای مردم ما بشود ارزش و به این معنا که بشویم همان 120 هزار نفر، تا زندگی ما وابسته به بنی امیه شود و بتوانیم فقط زندگی کنیم.
وی با بیان اینکه اینگونه نیست که در روز عاشورا فقط بر مصائب حضرت اشک بریزیم، گفت: زندگی ما باید عاشورای کاربردی باشد و تا آنجایی بایستیم که امام حسین(ع) ایستاد.
امام جمعه مشهد در پایان توضیح داد: چند زیارت عاشورا داریم و بنا به گفته علامه مجلسی، زیارت ناحیه نیز زیارت عاشوراست و اینکه چرا می گویند زیارتی که امام زمان(عج) خوانده اند، علت این است که در این زیارت شهادت امام حسین(ع) به گونه ای تصویر شده است که در هیچ مقتلی نیست، هیچ مورخی نگفته است و می گویند زیارت ناحیه مقدسه و بخشی از زیارت که سبب شده به امام زمان(عج) نسبت داده شود بخشی است که به عنوان مقتل خوانده می شود.
نظر شما :