هتلی که غرق طلا شد

اقامت سوپرلوکس ملک سلمان در آمریکا

۱۳ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰ کد : ۱۹۵۱۶۲۸ اخبار اصلی آمریکا خاورمیانه
یکی از پرسنل فور سیزنز که بسته‌های وارد شده به هتل را دیده است می‌گوید: «همه چیز از طلا است. آینه‌های طلا، میزهایی با پایه‌های طلا، لامپ‌های طلا، حتی قفسه‌های طلای لباس».
اقامت سوپرلوکس ملک سلمان در آمریکا

نویسنده: کیت بنت

دیپلماسی ایرانی: با سفر ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به ایالات متحده، هتل فور سیزنز جورج تاون (در واشینگتن دی.سی) در حال تغییر دکوراسیون است و با پهن کردن فرش قرمز به دنبال فراهم کردن یک طعم لوکس سلطنتی است. شاهدان عینی حاضر در این منطقه جعبه هایی از مبلمان و لوازم جانبی طلاکاری شده را مشاهده کرده اند که در چند روز اخیر وارد این هتل شیک شده است. این تغییرات برای استقبال از پادشاه میلیاردر سعودی که فردا در کاخ سفید با رئیس جمهور باراک اوباما دیدار می کند، در نظر گرفته شده است.

یکی از پرسنل فور سیزنز که بسته های وارد شده به هتل را دیده است می گوید: «همه چیز از طلا است. آینه های طلا، میزهایی با پایه های طلا، لامپ های طلا، حتی قفسه های طلای لباس». فرش های قرمز در سراسر راهروها و حتی پارکینگ پهن شده است تا پادشاه و خانواده اش زمانی که از کاروان خودروهای مرسدس شان پیاده می شوند، آسفالت را لمس نکنند.

تدابیر امنیتی شدید است، البته برای چنین سفری معمول است و شاید دلیل آن به یاد داشتن طرح بمب گذاری سال 2011 از سوی ایران (گرچه هرگز تائید نشد) در رستورانی در جورج تاون است که عادل الجبیر، سفیر وقت عربستان در آمریکا و وزیر خارجه کنونی را هدف قرار داده بود.

مهمانان این هتل 222 تخته در روزهای آینده همه مربوط به پادشاه 79 ساله خواهند بود، یعنی دیپلمات های سعودی، اعضای خانواده و دستیاران. یکی از منابع در این رابطه می گوید تمام این هتل برای این دیدار رزرو شده است. افرادی که از قبل برای روزهایی که پادشاه سعودی در این هتل حضور دارد، اتاق رزرو کرده بودند، به هتل لوکس دیگری منتقل خواهند شد. در تماس با فور سیزنز معلوم شد که این هتل برای پنجشنبه، جمعه و شنبه شب اتاق خالی ندارد.

ملک سلمان که ماه ژانویه به سلطنت رسیده است، عادت دارد در جریان اقامت هایش موجب جابجایی مردم شود. در تابستان امسال وی در اقامت هشت روزه اش در فرانسه موجب بسته شدن یک ساحل محبوب شد که این اقدام منجر به خشم مردم منطقه شد. آن طور که گزارش شده است، در جریان اقامت وی در کنار دریا هیاتی هزار نفره همراه وی بوده است.

کارول لی، خبرنگار وال استریت ژورنال هم روز پنجشنبه عکسی منتشر کرد که تعداد بسیار زیاد خودروهای کاروان اسکورت ملک سلمان در فرودگاه اندروز را نشان می دهد. صبح پنجشنبه افرادی که در هتل فور سیزنز واشینگتن در مراسم ضیافت صبحانه حضور داشتند متوجه نشدند که دلیل انتقال آنها به رستوران درجه پایین هتل به خاطر رسیدن قریب الوقوع پادشاه به هتل بوده است.

مقامات خارجی و اعضای خانواده سلطنتی اغلب در هتل فور سیزنز اقامت می کنند، چون به کاخ سفید، وزارت خارجه و سفارتخانه نزدیک است. سوئیت رویال چهار هزار متری این هتل مجهز به آسانسور خصوصی و پنجره های ضد گلوله برای حفظ امنیت است.

ماه گذشته، این هتل که در سال 1979 تاسیس شده است، بازسازی و تغییر دکوراسیونی 13 میلیون دلاری انجام داد تا مهمانان هتل بهترین تجربه شب زندگی شان را تجربه کنند. براساس خبر رسانه ها، گزینه های جدید این هتل برای به حداکثر رساندن تجربه خواب شامل منوی جدید خدمات خواب می شود. این منو شامل روغن معطر بالش، حمام آرامش بخش و انتخاب های سفارشی همچون تشک مخمل و بالش های سفارشی پر شده از آب می شود. نمایندگان هتل از اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند.

منبع: پولیتیکو/ مترجم: حسین هوشمند

کلید واژه ها: ملک سلمان عربستان هتل فور سیزنر


نظر شما :