ایرانیان قابل اعتماد نیستند

۰۴ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۸:۴۴ کد : ۱۹۴۵۶۴۳ سرخط اخبار گام به گام تا توافق جامع

یک وبگاه نزدیک به جمهوری خواهان آمریکا نوشت: ایران تهدیدی عینی برای اسرائیل است و باید دموکرات ها و دیگر سناتورهای آمریکایی از حصول توافق بد با ایران و حکومت این کشور جلوگیری کنند.

به گزارش فارس،  وبگاه «کنزروتیو پیپیرز»، نزدیک به جمهوریخواهان آمریکا در مطلبی به قلم «پیتر پیتن» تحلیلگر و مشاوران امور راهبردی  تحت عنوان «توافق مخفیانه اوباما با ایران جهان را به خطر می اندازد» نوشت: امکان این که ایران 6500 سانتریفیوژ را حفظ کند و این کشور در آستانه گریز هسته ای قرار گیرد از دیدگاه سیاسی و راهبردی غیر قابل پذیرش است.

نگارنده این مطلب در ادامه نوشت: قابلیت گریز هسته ای و ساخت  بمب اتمی در 6 ماه  در قبال برقراری امنیت در عراق ، افغانستان و سوریه قابل پذیرش نیست زیرا به ایرانیان نمی توان اعتماد کرد و تاریخ گواه این مسئله می باشد. ایران در امور دیگر کشورها دخالت می کند و به عبارت دیگر این کشور در حال گسترش امپراتوری زمان صفویه و سلطه در خاورمیانه هستند.

نویسنده این مطلب سپس با پرداختن به مسئله حقوق بشر در ایران و توجیه عدم اعتماد داشتن به تعهدات بین المللی ایران عنوان کرد: باید به خاطر بسپاریم که حکومت تهران حقوق بشر را نقض کرده است و این ماجرا در سال 2009 شاهد بودیم.

نویسنده سپس از اتحادیه اروپا می خواهد تا در مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 مسائل دیگر منطقه لحاظ نشود  و بروکسل نسبت به اقدام های شک برانگیز اوباما، کری و ظریف در خفا بیدار باشد.

در انتهای این مطلب آمده است: ایران تهدیدی عینی برای اسرائیل و جهان آزاد است و باید مجموعه ای از دموکرات ها،  و دیگر سناتورهای آمریکایی از حصول توافق بد با ایران و حکومت استبدادی این کشور جلوگیری کرده و همچنین حق وتوی اوباما را در این زمینه را خنثی کنند.


( ۱ )

نظر شما :