تقدیر کره شمالی از ضارب سفیر آمریکا

۱۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۲ کد : ۱۹۴۵۰۸۹ سرخط اخبار
مقامات کره شمالی از اقدام فعال کره جنوبی در حمله به سفیر آمریکا تقدیر کرده ، در عین حال هرگونه ارتباط با این اقدام را رد کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک ؛ مقامات کره شمالی از حمله اخیر توسط یک فعال کره جنوبی به مارک لیپرت ، سفیر آمریکا در سئول تقدیر و تمجید کردند ، در عین حال عنوان نمودند که هرگونه تلاش برای ایجاد ارتباط میان این اقدام با پیونگ یانگ " تلاشی باطل " و " برداشتن گام هایی بزرگتر در کمپین مبارزه علیه "کره شمالی " به شمار می اید .

فرد مهاجم که " کیم کیجونگ " معرفی شده ، بین سال های 1999 تا 2007 هفت مرتبه به کره شمالی سفر کرده است . پلیس سئول تمامی خانه و کتاب های این ضارب را بازرسی کرده تا بتوانند هرگونه ارتباطی میان وی و کره شمالی بدست آورند . به نوشته یونهاپ ، کتاب های وی دارای مواردی بوده که نقض قوانین کره جنوبی محسوب می شود .

گفتنی است مارک لیپرت ، سفیر آمریکا در سئول هنگامی که قصد حضور در جلسه کاری با مقامات کره جنوبی را داشت از سوی یکی از فعالان اجتماعی مورد حمله با تیغ ریش تراشی قرار گرفت . جراحت ناشی از این حمله لیپرت را راهی بیمارستان و اتاق عمل کرد .

کلید واژه ها: کره جنوبی


نظر شما :