انتشار فیلم سربریدن 21 مسیحی توسط داعش

۲۷ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۵ کد : ۱۹۴۴۳۵۰ سرخط اخبار

نیروهای کرد تپه ای مشرف به استان رقه سوریه ، مرکز خلافت خوانده گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) را تصرف کردند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز این نخستین بار پس از اعلام خلافت گروه داعش به مرکزیت شهر رقه سوریه است که داعش کنترل خود بر این تپه استراتژیک مشرف به مرکز خلافت خود را از دست می دهد.

بر اساس گزارش امروز (یکشنبه) دیده بان حقوق بشر سوریه، نیروهای کرد که ماه گذشته موفق شدند داعش را پس از چهار ماه مقاومت به طور کامل از شهر کوبانی عقب برانند، در ادامه پیشروی های خود به سمت رقه و پاکسازی روستاهای مجاور کوبانی به سمت جنوب این شهر حالا با کمک برخی گروه های مسلح مخالف سوری به تپه مشرف به شهر رقه دست یافته اند. دو گردان نظامی مخالفان مسلح حکومت سوریه به نام های " شمس الشمال" و "گردان انقلابیون رقه" در جنگ تصرف این تپه در کنار نیروهای کرد با داعش جنگیدند.

اهمیت این پیشروی از این روست که با کنترل یافتن بر این تپه ،استان رقه در تیررس نیروهای مخالف داعش قرار می گیرد.

نیروهای پیشمرگه و دیگر نیروهای کرد که در ماه های گذشته برای مقاومت در برابر حملات داعش در شهر کوبانی متحمل تلفات گسترده ای شده اند پس از عقب راندن داعش از کوبانی با کسب روحیه با پاکسازی روستاهای اطراف به سمت استان رقه در جنوب کوبانی در حال پیشروی اند.

بر اساس اعلام مخالفان مسلح حکومت سوریه در جنگ تصرف تپه مشرف به رقه نیروهای داعش متحمل 35 تلفات شدند و در مقابل 4 نیروی کرد در این حمله کشته شده اند.
 

جنگجویان کرد در تپه مشرف به شهر رقه

 

ورود نیروهای کرد به مرزهای مرکز خلافت داعش

 

نیروهای کرد در هفته های گذشته و پس از آزادسازی کوبانی موفق شده اند  163 روستای اطراف کوبانی را عناصر داعش پاکسازی کرده و به سمت شهر رقه پیشروی کنند.

انتشار فیلم سربریدن 21 مصری توسط داعش لیبی

همزمان با اعلام پیشروی کردها به سمت شهر رقه، در جنایتی تازه نیروهای داعش در لیبی فیلم سر بریدن 21 مصری مسیحی را که در لیبی به اسارت این گروه در آمده اند را در اینترنت منتشر کرد.

عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر در واکنش به این فیلم، وعده انتقام داد. او همچنین به دنبال انتشار این فیلم و تایید کشته شدن 21 مسیحی مصری، 7 روز در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

در این فیلم 21 مسیحی مصری توسط 21 عضو داعش در لیبی در ساحل دریای مدیترانه سربریده می شوند.

این شهروندان مصری برای کار به لیبی رفته بودند و حدود 45 روز قبل به دست داعش دزدیده شدند. داعش هم اکنون کنترل 7 شهر لیبی را در دست دارد.

گروه داعش در زمان هایی که متحمل خسارات و شکست های سنگین در عرصه نبرد نظامی می شود تلاش می کند با انجام اقدامات خشونت بار و نمایش آنها از تاکتیک ایجاد رعب و وحشت برای سرپوش گذاشتن بر شکست هایش استفاده کند.

حمله جنگنده های مصر به داعش لیبی

ارتش مصر اعلام کرد جنگنده های این کشور مواضع داعش در لیبی را بمباران کردند.
این اقدام در واکنش به سربریدن 21 مسیحی مصری توسط داعش لیبی صورت گرفت.

در این بمباران، تعدادی از جنگنده های نیروی هوایی لیبی نیز مشارکت داشتند.
عملیات بمباران هوایی مراکز داعش لیبی در بامداد امروز دوشنبه صورت گرفت و 8 مرکز داعش شامل مراکز آموزشی، تسلیحاتی، انبار سلاح و مهمات مورد هدف قرار گرفتند.

این برای نخستین بار است که ارتش مصر به داعش لیبی حمله می کند.
 

صحنه اعدام 21 مسیحی مصری تبار به دست داعش

 

ورود نیروهای کرد به مرزهای مرکز خلافت داعش
 

کلید واژه ها: کوبانی مصر شهر رقه مسیحی مصری نیروهای کرد


( ۷۵ )

نظر شما :