واکنش چین و روسیه به استقرار موشک‌های آمریکا

۰۶ آذر ۱۳۹۳ | ۱۷:۱۹ کد : ۱۹۴۱۳۲۳ سرخط اخبار


دولت چین با توجه به برنامه آمریکا برای استقرار سیستم دفاع ضدموشکی پیشرفته در کره جنوبی، تاکید کرد که این اقدام، به روابط پکن و سئول زیان های شدیدی خواهد زد.
به گزارش ایرنا، دولت آمریکا به تازگی اعلام کرده که قصد دارد یک سیستم دفاع موشکی پیشرفته را در برابر تهدیدهای احتمالی کره شمالی در خاک کره جنوبی مستقر کند.
«کی گو هونگ» سفیر چین در کره جنوبی در واکنش به این برنامه واشنگتن، گفت: پذیرش کره جنوبی با استقرار این سامانه موشکی با برد 2 هزار کیلومتر، فراتر از اهدافی مانند کره شمالی را هدف قرار می دهد که این موضوع به هیچ وجه از سوی پکن قابل پذیرش نیست.
وی افزود: تحقق این امر باعث می شود ثبات و امنیت در شبه جزیره کره به مخاطره افتاده و امنیت کشورهای منطقه نیز دچار مشکل شود.
به گزارش چاینا دیلی، سیستم دفاع موشکی آمریکا موسوم به 'تاد' می تواند موشک های کوتاه برد و میان برد و همچنین موشک های بالستیک را سرنگون کند.
روسیه نیز پیشتر ضمن اعتراض به این برنامه آمریکا، تاکید کرده بود که استقرار این موشک ها، ناقض امنیت ملی کشورهای منطقه است.
کره جنوبی و آمریکا متحد نظامی هستند و همواره اقدام به برگزاری رزمایش های مشترک در آب های ساحلی جنوب و جنوب غرب شبه جزیره کره می کنند.
در حال حاضر بیش از 28 هزار و 500 سرباز آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند.
رزمایش های نظامی آمریکا با کره جنوبی در شبه جزیره کره همواره با اعتراض های شدید کره شمالی مواجه است. کره شمالی برگزاری این رزمایش ها را تهدیدی علیه ثبات و امنیت این منطقه می داند.
همچنین حضور ارتش آمریکا در کره جنوبی با 28 هزار و 500 نیرو عملا این منطقه را به سمت بی ثباتی و تشنج سوق داده و سبب شده است تا دو کشور کره شمالی و کره جنوبی که از سال 1950 میلادی در شرایط نه جنگ نه صلح بسر می برند، به مرز یک جنگ فراگیر نزدیک شوند.
 

کلید واژه ها: کره جنوبی


نظر شما :