روسیه: به مصر اس300 ندادیم

۲۴ آبان ۱۳۹۳ | ۱۴:۲۱ کد : ۱۹۴۰۸۱۹ سرخط اخبار

در پی انتشار اخباری مبنی بر اینکه قاهره سامانه دفاع هوایی پیشرفته ای را از روسیه تحویل گرفته است، نهاد فدرال سوریه در امور همکاری های نظامی و فنی این مساله را تکذیب کرد که مسکو قاهره را به سامانه های موشکی از نوع «اس300 بی ام» مجهز کرده باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، این نهاد دولتی که وظیفه آن نظارت بر قراردادهای سلاح و همکاری های فنی و نظامی میان روسیه با کشورهای دیگر است، در بیانیه ای اعلام کرد: اخبار منتشر شده توسط برخی از رسانه های روسی و خارجی مبنی بر اینکه مصر به سامانه های موشکی از نوع اس300 مجهز شده باشد، به هیچ وجه صحت ندارد.

پیشتر سایت خبری صدای روسیه گزارش داده بود که مصر در سال جاری این سامانه های موشکی روسیه را تحویل گرفته است. این در حالی است که مقامات رسمی مصر این اخبار را تایید نکرده اند.

سایت صدای روسیه به نقل از معاون مدیرکل موسسه فدرال در امور همکاری های نظامی و فنی گزارش داد: ونزوئلا اولین کشوری بود که این سامانه ها را تحویل گرفت و سپس مصر این سامانه ها را در اختیار گرفته است.

در سپتامبر گذشته نیز خبرگزاری روسیه اینترفاکس گزارش داد: توافق اولیه ای میان مصر و روسیه حاصل شده است که براساس آن قاهره به تسلیحاتی به ارزش 3.5 میلیارد دلار از سوی روسیه مجهز می شود.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :