قطر حمایت از داعش را تکذیب کرد

۰۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۹ کد : ۱۹۳۷۳۷۸ سرخط اخبار

وزیر خارجه قطر با بیان اینکه دوحه از گروه های تندرو از جمله داعش به هیچ وجه حمایت نمی کند، گفت: دیدگاه گروه های تندرو نسبت به منطقه با دیدگاه دوحه همخوانی ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، خالد عطیه، وزیر خارجه قطر در بیانیه ای اعلام کرد که دوحه به هیچ وجه از گروه های تندرو از جمله دولت اسلامی (داعش) پشتیبانی نمی کند و قطر با اندیشه ها و روش خشونت آمیز آن ها مخالف است.

وی با بیان اینکه دیدگاه گروه های تندرو نسبت به منطقه با دیدگاه قطر همخوانی ندارد و دوحه به هیچ وجه از این افراد پشتیبانی نخواهد کرد، افزود که اظهارات اخیر مبنی بر اینکه دوحه از گروه های تندرو حمایت می کند سخنانی "غیردقیق" است.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر با بیان اینکه کشورش تمام تلاش خود را برای برقراری ثبات و عدالت در منطقه انجام می دهد، خواهان اقدامات گروهی برای پایان دادن به خشونت در عراق و سوریه شد.

وی همچنین دولت عراق را به برقراری امنیت برای غیرنظامیان ترغیب کرده و تعهد داد که کشورش به حمایت های بشردوستانه برای مردم عراق ادامه دهد.

خالد عطیه گفت: کشتار غیرنظامیان بی گناه و اخراج اجباری صدها هزار تن، موجودیت امر و صلح و امنیت تمام منطقه را تهدید می کند.

وی اذعان کرد که قطر همچون بسیاری از کشورهای دیگر در خاورمیانه و جامعه بین الملل از مخالفان سوری حمایت و پشتیبانی می کند اما از داعش یا هیچ گروه تندرو دیگری حمایت مالی به عمل نمی آورد.

دیپلمات ها و منابع مخالف سوری می گویند که قطر از مخالفانی که نسبتاً میانه رو هستند حمایت به عمل می آورد اما از گروه های تندرویی که درصدد تشکیل "دولت اسلامی" هستند نیز حمایت می کند.

کلید واژه ها: قطر گروه های تندرو دوحه


( ۱ )

نظر شما :