اخوانی‌های مصر به فکر فرار افتاده‌اند

۱۸ تیر ۱۳۹۳ | ۲۰:۴۶ کد : ۱۹۳۵۵۵۶ سرخط اخبار

یک عضو جنبش "تمرد" مصر از تلاش اعضای اخوان المسلمین برای فرار از این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، احمد عبدالعزیز، عضو جنبش تمرد مصر در اطلاعات مهمی فاش کرد، اعضای ائتلاف حمایت از مشروعیت که حامی اخوان المسلمین است در خصوص آینده این ائتلاف و رویارویی با واقعیت جدید که همان تضعیف جایگاه اخوان المسلمین در مصر است به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

منابع اعلام کردند، علت اتخاذ این رویکرد جدید از سوی این ائتلاف این است که بیشتر آن ها به این قضیه پی برده اند که دولت می خواهد برای انحلال حزب های دینی یک پرونده قضایی را به جریان بیندازد چراکه تشکیل احزاب بر پایه دین مغایر با قانون اساسی مصر است.

عبدالعزیز اعلام کرد: تعدادی از رهبران رده دوم این ائتلاف برای اینکه به دست نیروهای امنیتی دستگیر نشوند و در پی بازداشت مکرر رهبران اخوان المسلمین درصدد فرار از مصر هستند.

این در حالی است که روزنامه فرامنطقه ای العرب نوشت: عمر البشیر، رئیس جمهور سودان در سفر خود به قطر موضوع اخوان المسلمین مصر را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

منابع نزدیک به دفتر امیر قطر اعلام کردند: فشارهای مداوم مصر بر تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر وی را مجبور کرده تا به طور جدی برای رهایی از تعداد زیادی از اخوانی ها در قطر چاره ای بیندیشد و این امر وی را بر آن داشت از رئیس جمهور سودان برای سفر به قطر دعوت کرده و وی را قانع کند که اخوانی ها را در سودان بپذیرد.

کلید واژه ها: مصر قطر اخوان المسلمین


نظر شما :