برهم صالح: اقلیم کُردستان در مقابل تهدید و فرصت های بزرگ

۱۵ تیر ۱۳۹۳ | ۰۶:۲۴ کد : ۱۹۳۵۳۶۸ سرخط اخبار

معاون دوم اتحادیه میهنی کردستان عراق با اشاره به اینکه اقلیم کُردستان فرصت ها و در عین حال تهدیدات بزرگی را در پیش رو دارد، تاکید کرد: لازم است همه ی احزاب و جریان های سیاسی کُرد عراق به منظور رسیدن به اهداف خود در این «فرصت تاریخی به وجود آمده» متحد و هم صدا باشند.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، برهم صالح معاون دوم دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان درباره ی بحران عراق به کانال کُردی زبان"گَلی کُردستان" گفت: حضور گروه مسلح داعش تهدیدی برای عراق و همچنین اقلیم کُردستان است.

وی در ادامه افزود: نباید فراموش کنیم 10 سال پیش، گروه های افراطی خطر و تهدید بزرگی برای اقلیم کُردستان به ویژه (حلبچه و خُرمال) بودند و هم اکنون نیروهای داعش و بعثی ها تا همسایگی اقلیم کُردستان عراق پیش روی کرده اند و این امر برای اقلیم خطرناک است و دستاوردهای آن را تهدید می کند.

برهم صالح اظهار کرد: وضعیت بحرانی موجود در عراق، فرصت تاریخی بی نظیری برای کُردها به وجود آورده است.

نامزد احتمالی اتحادیه میهنی برای پست ریاست جمهوری عراق تصریح کرد که رویدادهای پیش رو در عراق برای کُردها هم فرصت و هم تهدید است و به همین دلیل ضروری است کُردها با درایت و در نهایت مسئولیت با این اتفاقات برخورد نمایند و این فرصت طلایی را از دست ندهند.

وی موضع همه ی احزاب و جریان های سیاسی کُردی در قبال رویدادهای اخیر عراق را مشترک دانست و اتحاد را ضرورتی برای این مقطع نام برد.

کلید واژه ها: اقلیم کردستان کردستان


نظر شما :