سفر محرمانه «اسامه نجیفی» به ترکیه

۰۳ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۶:۵۹ کد : ۱۹۳۳۲۶۳ سرخط اخبار

در حالی که گروه های سیاسی پیروز در انتخابات عراق مشغول رایزنی درباره دولت جدید هستند، رئیس پارلمان این کشور چند روز پیش به طور محرمانه به ترکیه سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «السومریة نیوز»، یک منبع آگاه اعلام کرد که «اسامة النجیفی» رئیس پارلمان عراق و رهبر ائتلاف «متحدون» به طور محرمانه چند روز پیش به همراه رئیس دفترش به ترکیه سفر کرده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت: در 16 می گذشته نجیفی به طور محرمانه به همراه مدیر دفترش به ترکیه سفر کرده است.

این سفر در حالی صورت می گیرد که گروه های سیاسی پیروز در انتخابات پارلمانی اخیر مشغول رایزنی برای ایجاد همپیمانی های جدید وتشکیل دولت هستند.

نجیفی در کنفرانس خبری روز پنجشنبه اش اعلام کرد که نخست وزیری مجدد «نوری مالکی» را رد می کند و با هر گروه سیاسی که خواستار تغییر روند سیاسی کنونی باشد، همراهی خواهد کرد.

کمیساریای عالی و مستقل انتخابات عراق 19 می گذشته، نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را اعلام کرد که بر اساس آن ائتلاف دولت قانون در صدر قرار گرفت و پس از آن فهرست های وابسته به جریان صدر در رده دوم، ائتلاف المواطن به رهبری «عمار الحکیم» در مرتبه سوم و ائتلاف متحدون در رده چهارم قرار گرفت.


نظر شما :