مدودف: آمریکا به سوی جنگ سرد می رود

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۲۳:۰۲ کد : ۱۹۳۳۱۱۱ سرخط اخبار

دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه با انتقاد از رویکرد دولت اوباما در قبال مسکو اعلام کرد: آمریکا به سوی جنگ سرد دوم با روسیه حرکت می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی نخست وزیر روسیه، مدودیف روز سه شنبه از درخواست دولت آمریکا از شرکت های این کشور برای تحریم همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ انتقاد کرد.

وی افزود: این گونه اقدامات یادآور تصمیم گیری ها در دوره حکومت لئونید برژنف رهبر شوروی سابق است.

نخست وزیر روسیه گفت: از سران شرکت های آمریکایی و اروپایی بپرسید آیا از تصمیم برای عدم شرکت در همایش سن پترزبورگ راضی هستند یا این که بخاطر همبستگی عجیب منافع تجاری خود را از دست می دهند.

وی اضافه کرد: در واقع بازارهای اقتصادی رنگ و بوی ایدئولوژیک می یابند.

آنچه که در حال حاضر دولت آمریکا در قبال همکاری اقتصادی با روسیه انجام می دهد و شرکت های این کشور را از همکاری با مسکو منع می کند در گذشته سران شوروی سابق انجام می دادند.

مدودیف گفت: این راه منتهی به بن بست است و پیوندهای اقتصادی بین المللی را از بین می برد و به منافع شرکت های آمریکایی و اروپایی ضربه می زند.

نخست وزیر روسیه خاطرنشان کرد: در هر شرایط نمایندگان محافل تجاری غربی در همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ شرکت می کنند و اگر سران شرکت ها نیایند حتما معاونان آنها شرکت خواهند کرد.

همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ روز 22 ماه می جاری (روز پنجشنبه آینده) آغاز بکار می کند و سه روز ادامه خواهد داشت.

**روسیه تمامیت ارضی اوکراین را تضمین نمی کند

نخست وزیر روسیه در ادامه سخنان خود گفت که روسیه قصد ندارد تمامیت ارضی اوکراین را تضمین کند زیرا هیچگاه چنین تعهدی را نپذیرفته است.

وی افزود: هیچ چیزی را برای هیچکس نباید تضمین کنیم زیرا چنین تعهدی را برعهده نگرفته ایم اما معتقدیم هدف اصلی برقراری آرامش در اوکراین است.

مدودیف اضافه کرد: به همین دلیل هیچ تضمینی نمی کنیم اما برای برقراری آرامش اوضاع در این کشور تلاش می کنیم.

کلید واژه ها: سن پترزبورگ


نظر شما :