رهبر جدایی‌طلبان اوکراین: به توافق ژنو مقید نیستیم

۳۱ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۱ کد : ۱۹۳۱۷۳۶ سرخط اخبار

هبر جدایی طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین عنوان کرد که افراد تحت فرمان وی به توافقی که بین روسیه و اوکراین در ژنو به دست آمده، مقید نمی شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، توافق ژنو که توسط آمریکا، روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا امضا شد، خواستار خلع سلاح همه گروه های مسلح غیرقانونی و پایان دادن به اشغال غیر قانونی ساختمان های عمومی، خیابان ها و میدان ها است.

در همین راستا دنیس پوشیلین، رهبر جدایی طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین عنوان کرد: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هیچ چیزی را برای ما به امضا نرسانده است، بلکه به نیابت از فدراسیون روسیه اقدام به این کار کرد.

وی ادامه داد که افراد تحت فرمان او تنها زمانی ساختمان های اشغال شده را ترک خواهند کرد که دولت کی یف نیز اقداماتی که به تعهداتش در توافق ژنو مربوط می شود، اتخاذ کند.

دولت کی یف هفته گذشته اعلام کرد که ارتش اوکراین یک عملیات برای مقابله با شورشیان حامی روسیه در شرق این کشور انجام خواهد داد، اما این عملیات با موفقیت چندانی همراه نبود.

پوشیلین در ادامه اظهار داشت: تا زمانی که موضوع تخلیه ساختمان ها و مناطق تحت اشغال ما مورد بحث است، همه کسانی که در این قضیه دخیل هستند همچون آرسنی یاتسنیوک و اولکساندر تورچینف، نخست وزیر و رئیس جمهور موقت اوکراین نیز باید ساختمان های خود را ترک کنند زیرا آن ها نیز این ساختمان ها را به صورت غیرقانونی تصرف کرده اند.

پوشیلین تصریح کرد که آمادگی ها برای برگزاری همه پرسی منطقه ای در حال اجراست و این که این همه پرسی در تاریخ 11 مه برگزار خواهد شد.

کلید واژه ها: روسیه اوکراین


نظر شما :