هیگ: روسیه از اقدامات تنش‌زا دست بردارد

۲۴ فروردین ۱۳۹۳ | ۲۰:۲۵ کد : ۱۹۳۱۴۲۸ سرخط اخبار

وزیر خارجه انگلیس امروز روسیه را به تلاش برای ایجاد بی ثباتی در اوکراین متهم کرد و از مسکو خواست از اقدامات تنش زا دست بردارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه به تحولات اخیر در شهرهای شرقی اوکراین واکنش نشان داد و از روسیه خواست دست از اقدامات تنش زا بردارد. پیشتر آمریکا نیز روسیه را به تحریک ناآرامی ها در شرق اوکراین متهم کرده بود.

در بیانیه هیگ آمده است: «روسیه باید به گام هایی که اوکراین را بی ثبات کرده و امکان آغاز مذاکرات گروه تماس را تضعیف می کند، پایان دهد.»

طرفداران روسیه در شهرهای شرقی اوکراین از دو ماه قبل و به خصوص پس از آنکه شبه جزیره «کریمه» با برگزاری همه پرسی از این کشور جدا شده و به روسیه پیوست، خواستار برگزاری همه پرسی های مشابه و الحاق شهرهایشان به روسیه شده اند. در یک هفته اخیر شهرهایی چون «دونتسک»، «لوهانسک» و «خارکوف» بسیار ناآرام شده و معترضان ساختمان های دولتی و امنیتی را به تصرف خود درآورده اند.

در بخش دیگری از بیانیه هیگ آمده است: «وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در لوکزامبورگ گردهم می آیند. موضعمان در قبال اوکراین باید روشن و متحد بماند.»

کلید واژه ها: اوکراین روسیه


نظر شما :