روسیه 25 اوکراینی را بازداشت کرد

۱۵ فروردین ۱۳۹۳ | ۲۰:۲۰ کد : ۱۹۳۰۹۹۶ سرخط اخبار

سرویس امنیتی اطلاعاتی روسیه (اف.اس.بی) ۲۵ شهروند اوکراینی را به اتهام برنامه ریزی برای حملات تروریستی در هنگام همه پرسی کریمه بازداشت کرد.

به گزارش ایسنا، سرویس امنیتی اطلاعاتی روسیه (اف.اس.بی) اعلام کرد، بازداشت شدگان عضو گروه‎های ملی گرای افراطی در اوکراین هستند و برآن بوده اند که حملات خود را در خاک روسیه به اجرا در آوردند.

هم زمان، سرویس امنیتی اطلاعاتی اوکراین اخبار رسانه های روسیه مبنی بر نقش این نهاد در برنامه ریزی یا درخواست اجرای حملات عنوان شده را بی اساس خواند.

به گزارش آسوشیتد پرس، سه تن از بازداشت شدگان عضو گروه ملی گرای رایت سکتور (حزب راست) هستند. این افراد متهم اند که تلاش کرده اند از نیروهای نظامی روسیه عکس برداری کنند و همزمان با عناصر افراطی در روسیه تماس برقرار کنند.

به گزارش دویچه وله، اف.اس.بی در بیانیه خود اعلام کرد که بازداشت شدگان در تلاش بوده اند تا در روزهای ۱۴ تا ۱۷ مارس حملاتی صورت دهند.

همه پرسی کریمه روز ۱۶ مارس برگزار شد و طی آن شرکت کنندگان با رأی قاطع خود خواستار الحاق به روسیه شدند.

از سوی دیگر، چند روز پیش هم دولت موقت اوکراین سرویس امنیتی اطلاعاتی روسیه را متهم کرده بود که ۳۰ تن از نیروهای خود را برای ترتیب دادن تجمع ها علیه دولت موقت در کی یف مأمور کرده است.

رئیس سرویس امنیتی اطلاعاتی اوکراین گفته بود، اف.اس.بی هزاران کیلوگرم مواد منفجره و مهمات وارد خاک اوکراین کرده است.

تنش ها میان کی یف و مسکو از زمان سقوط ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری سابق اوکراین و به ویژه الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه بالا گرفته است. ناتو مدعی است که روسیه ده ها هزار نیروی نظامی در مرزهای شرقی اوکراین مستقر کرده است. روسیه اما تأکید دارد که در صدد تجاوز به خاک اوکراین نیست؛ هر چند وزیر خارجه روسیه خواسته است در اوکراین یک نظام حکومتی فدرال ایجاد شود تا مناطق عمدتا روس نشین این کشور از اختیارات بیشتری برای اداره امور خود برخوردار شوند.

کلید واژه ها: روسیه اوکراین امنیتی اطلاعاتی سرویس امنیتی اطلاعاتی سرویس امنیتی


نظر شما :