احتمال حمله روسیه به شرق اوکراین افزایش یافته است

۰۸ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۹:۵۰ کد : ۱۹۳۰۶۷۴ سرخط اخبار

در حالی که مقامات روس هر گونه اقدامی نظامی علیه اوکراین را رد کرده اند یک مجله آمریکایی به نقل از نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که احتمالی حمله روسیه به شرق اوکراین افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مجله آمریکایی فارین پالسی، نهادهای اطلاعاتی آمریکا به دولت و مقامات ارشد کنگره این کشور گفته اند که شواهد آماده شدن روسیه برای حمله به شرق اوکراین افزایش یافته و احتمال حمله نزدیک به این منطقه مردود نیست.

بر اساس این گزارش، شمار نظامیان روسی در نزدیک مرز با اوکراین به طور مستمر در حال افزایش بوده است. همچنین دخایر غذایی و دارویی در اختیار این نیروهای قرار داده می شود که بنظر می رسد در صورت عملیاتهای بیشتر نیاز به این موارد است.

یک منبع مطلع و حاضر در گفت وگوها که نامش فاش نشده گفته است، نهادهای اطلاعاتی به مقامات کنگره و دولت آمریکا این هشدار را داده اند که احتمالی حمله روسیه به شرق اوکراین در حال افزایش است.

مقامات اطلاعاتی آمریکا تا کنون از ارائه جمع بندی درباره اینکه آیا روسیه به اوکراین حمله خواهد کرد یا نه، یا اینکه زمان آن کی خواهد بود، احتیاط و امتناع کرده اند.

دو مقام آمریکایی گفته اند که به دلیل ناکامی سازمان جاسوسی سیا در پیش بینی اقدامات روسیه در کریمه، این هشدار سازمان های اطلاعاتی جنبه هشدارآمیز بیشتری به خود گرفته است.

این گزارش در حالی منتشر می شود که وزیر دفاع روسیه به همتای آمریکایی خود اطمینان خاطر داده است که تجمع نیروهای روسی در نزدیکی مرز بخاطر انجام رزمایش بوده است و روسیه هیچ گونه قصدی برای انجام عملیات نظامی علیه اوکراین ندارد.
 

کلید واژه ها: روسیه اوکراین


نظر شما :