ضرب‌الاجل ترکیه به ائتلاف مخالفان سوریه

۰۴ اسفند ۱۳۹۲ | ۲۰:۴۴ کد : ۱۹۲۹۱۳۴ سرخط اخبار

منابع نزدیک به ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کردند که ترکیه از رهبران این ائتلاف خواسته ظرف یک ماه خاک این کشور را ترک کنند.

به نوشته ایسنا به نقل از روزنامه المنار لبنان، منابع سوری نزدیک به ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کردند که وضعیت این ائتلاف در چند روز گذشته بسیار نامطلوب بوده و اعضای این ائتلاف به دنبال مکانی جدید برای انتقال مقر خود هستند.

بنا به گفته این منابع اخیرا ترکیه از رهبران ائتلاف مخالفان سوریه خواسته تا به دنبال کشوری برای اقامت بوده و ظرف مدت یک ماه خاک این کشور را ترک کنند.

به گفته منابع مذکور دلیل این درخواست ترکیه وجود اختلافات داخلی درباره حضور مخالفان سوریه در خاک این کشور و از طرف دیگر افتادن اختیار اخوان المسلمین به دست عربستان که اخیرا روابطش با ترکیه تیره شده، می باشد و چه بسا دلیل اول تصمیم ترکیه برای اخراج ائتلاف مخالفان سوریه عربستان باشد.

منابع مذکور در ادامه تاکید کردند: ائتلاف مخالفان با مقامات مصری برای انتقال مقر خود به قاهره مذاکراتی را انجام دادند اما معضل اخوان المسلمین باعث شد که مقامات مصر از استقبال از ائتلاف مخالفان ممانعت کنند.

همچنین روزنامه المنار نوشت: مذاکرات برای انتخاب دوحه به عنوان مقر بعدی ائتلاف مخالفان سوریه ادامه دارد اما عربستان هرگز راضی نخواهد شد که ائتلاف به آغوش قطر بازگردد.

به گفته منابع سوری هیاتی از ائتلاف مخالفان سوریه اخیرا به تونس سفر کرده و با جنبش اسلام گرای النهضه مساله انتقال مقر خود به تونس را مطرح کرده است و رهبران جنبش النهضه وعده دادند که این مساله را مورد بررسی قرار خواهند داد. اما اوضاع داخلی تونس و تعداد تونسی هایی که در سوریه کشته شده اند حضور ائتلاف مخالفان در این کشور را به بمب ساعتی در انتخابات پیش روی تونس مبدل خواهد کرد.

همچنین به گفته منابع مذکور اختلاف میان ترکیه و قطر از یک سو و عربستان از سوی دیگر امور را برای ائتلاف مخالفان سوریه دشوارتر کرده است.

از سوی دیگر برخی منابع سوری تاکید کردند که اخبار منتشر شده درباره حمله نظامی از اردن به دمشق صحت ندارد و آمریکایی ها در حال استحکام قدرت های نظامی در اردن هستند و بسیار بعید است که چنین اقدامی صورت بگیرد.

کلید واژه ها: مخالفان سوریه ائتلاف مخالفان سوریه تونس


نظر شما :