جدایی شورای مخالفان سوریه از ائتلاف

۰۱ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۴ کد : ۱۹۲۷۶۲۰ سرخط اخبار

در پی موافقت ائتلاف مخالفان سوریه برای مشارکت در نشست ژنو2، شورای مخالفان سوریه از این ائتلاف خارج شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، شورای مخالفان سوریه، یکی از گروه های اصلی ائتلاف مخالفان سوریه با اعلام خروج خود از ائتلاف مخالفان تاکید کرد که این تصمیم در راستای اجرایی کردن دو تصمیم صادره از دبیرخانه شورای مخالفان در نشست خود در تاریخ 11 و 12 اکتبر گذشته بوده است که براساس آن این شورا مخالفت خود را با مشارکت در ژنو2 اعلام کرده است.

علاوه بر این شورای مخالفان سوریه در نشست اخیر خود تصمیم گرفت در صورتی که ائتلاف مخالفان سوریه تصمیم بگیرد در ژنو شرکت کند این شورا از ائتلاف خارج می شود.

شورای مخالفان سوریه تصریح کرد که تصمیم مشارکت در ژنو2 به اساسنامه ائتلاف مخالفان سوریه لطمه وارد می کند و تعهدات آن را نقض می کند.

از سوی دیگر پس از اینکه دبیرکل سازمان ملل دعوت نامه خود از ایران را برای مشارکت در نشست ژنو2 پس گرفت ائتلاف مخالفان سوریه تاکید کرد که در این نشست مشارکت خواهد کرد.

بنا به گزارش شبکه خبری روسیه الیوم، منذر اقبیق، یکی از مسئولان ائتلاف مخالفان سوریه اظهار کرد که این ائتلاف از بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل به این دلیل که موضع ائتلاف مخالفان را درک کرده قدردانی می کند.

این عضو مخالفان سوریه تصریح کرد که تصمیم سازمان ملل برای پس گرفتن دعوت از ایران جهت مشارکت در ژنو تصمیمی "درست" است و مشارکت ائتلاف در ژنو امری قطعی خواهد بود.

پس از اینکه ایران اعلام کرد که انتقال سیاسی قدرت را که در توافقنامه ژنو1 برآن تاکید شده، تایید نمی کند بان کی مون دعوت از ایران جهت حضور در ژنو را پس گرفت.

پیشتر ائتلاف مخالفان سوریه با اعلام ضرب الاجلی تا ساعت هفت دوشنبه شب تاکید کرد که در این مدت زمان مشخص شده باید دعوت از ایران برای مشارکت در ژنو پس گرفته شود.

در همین راستا مارتین نسیرکی، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که ایران این گزینه را انتخاب کرده است تا خارج از ژنو 2 باشد.

کلید واژه ها: مخالفان سوریه ائتلاف مخالفان سوریه ژنو2


نظر شما :