وضعیت مخالفان اسد در سوریه تغییر کرد

اعلام جنگ ارتش آزاد به اخوان المسلمین

۰۵ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۲۹۱۲۴ اخبار اصلی خاورمیانه
نیروهای مشترک ارتش آزاد تصمیم به انحلال تمامی شاخه‌های نظامی و امنیتی وابسته به جماعت اخوان المسلمین در سوریه گرفته و دستور به مصادره تمامی سلاح‌ها و انبارهای تسلیحاتی که این جماعت در سوریه تحت کنترل خود دارند، داه است.
اعلام جنگ ارتش آزاد به اخوان المسلمین

دیپلماسی ایرانی: ارتش آزاد سوریه در اقدامی تازه اعلام کرد که جماعت اخوان المسلمین شبکه ای تروریستی است و همه تلاش خود را برای جلوگیری از ورود آنها به خاک سوریه و بازداشت رهبرانش به کار خواهد گرفت.

به گزارش روزنامه العرب، چاپ لندن، ثائر الناشف، سخنگوی ارتش آزاد در قاهره در این باره گفت: «تروریستی دانستن جماعت اخوان المسلمین در سوریه به عنوان یک جریان تروریستی با تاخیر انجام شد. بعد از آن که همه از آنها ناامید شدند، آنها را تروریست نامیدند چرا که جز واژه سرکوب و هیمنه و تسلط بر دیگران چیز دیگری نمی دانند.»

وی که با خبرنگار این روزنامه در قاهره مصاحبه کرد، همچنین ضمن طرح ادعای انقلابی دانستن تحولات جاری در سوریه مدعی شد که این تصمیم به دلیل رفتارهایی است که برخی رهبران اخوان برای تسلط بر رهبری انقلاب اتخاذ کرده اند.

الناشف تاکید کرد، این تصمیم پیامی است برای همه جهانیان که بدانند بر خلاف ادعای اخوان آنها بر وضعیت جاری در سوریه مسلط نیستند اگر چه تلاش دارند چنین تصویری را به همگان نشان دهند.

فرماندهان ارتش آزاد اخوان المسلمین سوریه را متهم به انبار تسلیحات و مهمات نظامی و ممانعت از رسیدن این سلاح ها به ارتش آزاد کرد و گفت که اجازه نمی دهد ارتش آزاد به ماموریت دفاع از شهروندان عادی که خارج از چارچوب درگیری ها هستند، بپردازد. به گفته ارتش آزاد این اقدامات سبب شده است تا تاخیری در دست آوردهای مبارزه حاصل شود و مخالفان تضعیف شوند و دسته بندی و تقسیم های شدیدی در درون آنها صورت بگیرد، آنها همچنین با استبداد و تهدید و ضرب و شتم و سرکوب و آدم فروشی تلاش می کنند سیاست های خود را پیش ببرند.

ائتلاف مخالفان سوری نیز اعلام کرده است که اخوان المسلمین را به هیچ وجه جریان سیاسی یا طیفی به نمایندگی از ملت سوریه یا نماینده ای از مردم اهل تسنن نمی داند و ادعا کرد که تلاش می کند انقلاب را که توسط آنها ربوده شده و به انحراف کشیده شده است، به مسیر صحیح خود باز گرداند.

جماعت اخوان المسلمین در سال 2010 از طریق یوسف القرضاوی با هدف بازگشت به سوریه با حکومت بشار اسد وارد مذاکره شده بود اما با مخالفت بشار اسد مواجه شد.

الناشف در مصاحبه خود با العرب به این نکته نیز اشاره کرد که جماعت اخوان المسلمین در سال 2010 از طریق یوسف القرضاوی با هدف بازگشت به سوریه با حکومت بشار اسد وارد مذاکره شده بود اما با مخالفت بشار اسد مواجه شد.

نیروهای مشترک ارتش آزاد تصمیم به انحلال تمامی شاخه های نظامی و امنیتی وابسته به جماعت اخوان المسلمین در سوریه گرفته و دستور به مصادره تمامی سلاح ها و انبارهای تسلیحاتی که این جماعت در سوریه تحت کنترل خود دارند، داه است. به افسران و نظامیانی که به شاخه نظامی اخوان پیوسته اند نیز یک هفته فرصت داده است تا از این جنبش جدا شده و به ارتش آزاد و گروه های وابسته به آن بپیوندند.  

در همین رابطه سرهنگ حسام الدین العواج، معاون فرمانده افسران آزاد در ارتش آزاد نیز جماعت اخوان المسلمین را جریانی تروریستی خواند که پس از هم پیمانی با شبکه داعش صاحب امتیازهای ویژه ای شده است.

فرماندهی مشترک این ارتش همچنین اعلام کرده است که به موجب تصمیمی که در هیئت فرماندهی این گروه اتخاذ شده هر کدام از رهبران و فرماندهان عضو این جماعت به محض ورود به خاک سوریه به موجب برگه های بازداشت رسمی ای که توسط کادر رهبری این ارتش نسبت به جریان های اسلامی تندروی تروریستی صادر شده است، بازداشت می شوند. همچنین تمامی دفاتر این جماعت در شهر حلب تعطیل و همه شاخه ها و سازمان ها و شوراهای محلی و اداری وابسته به آن نیز منحل می شوند.

سرهنگ حسام الدین العواج همچنین مدعی شده است که اخوانی ها با ایران تماس دارند و بنابراین هم زمان به حمایت از حکومت بشار اسد می پردازد و این نشان از توطئه ای است که اخوانی ها در پیش گرفته اند.

تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: اخوان المسلمین بشار اسد ارتش آزاد


نظر شما :