زن مسلمانی که سخنگوی وزارت خارجه آلمان شد+عکس

۰۵ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۵:۴۸ کد : ۱۹۲۷۸۰۷ سرخط اخبار

برای نخستین بار در تاریخ آلمان یک بانوی مسلمان که از خانواده ای فلسطینی در آلمان متولد شده از سوی فرانک والتر اشتاین مایر به عنوان یکی از سخنگویان این وزارتخانه انتخاب و معرفی شد.


به گزارش ایرنا،ˈسواسون شبلیˈ 35 ساله که تاکنون به عنوان مشاور امور همگرایی در دولت ایالتی برلین فعالیت می کرده است از این پس به عنوان یکی از سخنگویان وزارت امورخارجه در صحنه دیپلماسی آلمان حضور خواهد داشت.


این بانوی مسلمان 35 ساله فرزند یک خانواده فلسطینی است که قبلا در اردوگاه های آوارگان فلسطینی در لبنان زندگی می کردند و در دهه 70 میلادی به آلمان مهاجرت و در شهر برلین سکنی گزیده اند،

شبلی متولد برلین است و بجز خود 12 خواهر و برادر دارد، تحصیلات دانشگاهی را در رشته علوم سیاسی پشت سرگذاشته و از چند سال قبل با انجام کارهای تحقیقاتی با حزب سوسیال دموکرات ( حزب وزیر خارجه) همکاری داشته است.

سخنگوی جدید و مسلمان وزارت امور خارجه آلمان پیشتر در مصاحبه های خود با رسانه های کشور، دین و فعالیت های مذهبی را موجب آرامش خود دانسته و یاد آور شده بود که دین اسلام زندگی را برایش بسیار راحت کرده است.

شبلی درمورد خانواده خود،گفت:من فرزند یک خانواده آواره فلسطینی هستم که پدرم بی سواد بوده و مادرم نیز تنها سواد خواندن و نوشتن دارد اما هر دو آنها به تحصیل و آموزش فرزندان خود بسیار اهمیت می دادند.

وی افزود: آنچه زندگی روزمره من را در زندگی با اعضای خانواده ام تحت تاثیر قرار می داد،بحث های دینی در جمع خانواده،خواندن دسته جمعی قرآن،گرفتن روزه در ماه رمضان و انجام عبادت ها و نیایش های روزانه بوده است.

به گفته شواسون شبلی، یکی از بردارانش که 55 سال سن دارد، امام جماعت یکی از مساجد مسلمانان در کشور سوئد است.

این سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان یکی از برنامه های اصلی خود را در ادامه فعالیت در دولت ایالتی برلین، مبارزه با اعمال تبعیض علیه زنان محجبه مسلمان در کشور عنوان کرد و گفت: هرچند خودم حجاب ندارم اما برای پوشیدن روسری به عنوان یک وظیفه دینی برای زنان مسلمان،احترام قائل هستم.

 

کلید واژه ها: آلمان مسلمان برلین


( ۱ )

نظر شما :