آلمان‌ خسارت‌های‌ وارده‌ به‌ سفارت‌ ایران‌ را‌ پرداخت‌ می‌کند

۱۸ آذر ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۴ کد : ۱۹۱۰۰۶۲ سرخط اخبار

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از فقدان رویارویی کارکنان سفارت ایران در برلین با اشرار متجاوز، افزود: آلمان خسارت های وارده به سفارت ایران را پرداخت می کند.

منصور حقیقت پور در گفت و گو با خانه ملت درباره بررسی حمله عده ای به سفارت ایران در برلین، گفت: در این باره جلسه ای با مسئولان وزارت امور خارجه داشتیم که در نتیجه مقرر شد با توجه به آنکه دولت آلمان در این زمینه به طور رسمی عذرخواهی کرده و اعلام داشته است که خسارت های وارد شده را پرداخت می کند تصمیم گرفته شد تا بیشتر از این درباره موضوع شدت به خرج داده نشود.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کارکنان سفارت ایران در برلین آلمان، افزود: با توجه به اینکه کارکنان سفارت درباره حمله به سفارت ایران اطلاع داشتند حتی اگر پلیس آلمان سکوت می کرد کارکنان سفارت باید از سفارت دفاع می کردند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: سفیر و اعضای سفارت ایران در برلین باید لباس رزم بر تن کرده و از خاک ایران در آلمان دفاع می کردند و اجازه نمی دادند چند نفر شرور، سفارت ایران را برهم بریزند.

وی درباره سفر اعضا میسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به ترکیه و قطر، توضیح داد: برنامه سفرها با کلیات آن مشخص شده است اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

حقیقت پور درباره ارتباط این سفرها و آزادی زائران ایرانی گروگان گرفته شده در سوریه، یادآور شد: هیأت پارلمانی برای آزادی گروگان ها، با مجالس ترکیه و قطر نشست هایی را پیگیری می کند و در این کشورها تلاش می کنیم تا با حل مشکلات زمینه آزادی زائران ایرانی فراهم شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم درباره سفر هیاتی از این کمیسیون به غزه، گفت: هر چند مقامات مصری ابتدا با سفر هیات ایرانی موافقت کرده بودند اما هنوز روادید برای هیات ایرانی صادر نکردند

کلید واژه ها: سفارت ایران آلمان سفارت ایران در برلین سفارت ایران در کارکنان سفارت برلین کارکنان مجلس در برلین ایران در برلین


نظر شما :