استقبال حزب‌الله از مواضع اخیر سعد حریری

۳۰ دی ۱۳۹۲ | ۰۱:۰۶ کد : ۱۹۲۷۵۶۱ سرخط اخبار

حزب الله از آمادگی رهبر جریان المستقبل برای مشارکت در دولت با حضور نمایندگی از ائتلاف ۸ مارس استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از دیلی استار، محمد رعد رئیس فراکسیون وفادار به مقاومت در مجلس لبنان از مواضع اخیر سعد حریری رئیس جریان المستقبل استقبال و تاکید کرد که درباره بیانیه وزارتی می توان پس از تشکیل کابینه مذاکره کرد.

در همین خصوص موسوی اظهار داشت: ما نمی خواهیم هم اکنون درباره محتوا و جزئیات بیانیه وزارتی بحث کنیم باورهای ما خدشه ناپذیر هستند، شاید آنها باورهای خود را ارتقا داده  و می خواهند درباره بیانیه وزارتی گفت وگو کند.

جریان 8 مارس به رهبری حزب الله تاکید کرده است که بیانیه وزارتی باید شامل فرمول سه گانه ارتش، مردم و مقاومت باشد.

رعد در ادامه افزود: ما اخیرا مواضع مثبتی درباره تشکیل کابینه مشاهده کرده ایم، ما به صورت موثری تلاش خواهیم کرد تا یک کابینه وحدت ملی تشکیل دهیم.

این اظهارات رعد پس از آن بیان می شود که «سعد حریری» در مصاحبه با خبرگزاری رویترز در حاشیه برگزاری دادگاه ویژه ترور رفیق حریری، در پاسخ به سوالی درباره مشارکت خود در دولت ائتلافی با حزب الله گفت: در خصوص توافق، نظر ما درباره تشکیل دولت مثبت است و این امر برای کشور و ثبات آن خوب است.

حریری اظهار داشت: در نهایت نیز [حزب الله] یک حزب سیاسی است و ائتلاف بزرگی با هم پیمانان و دیگران دارد و ما نیز سعی دارد که با مشارکت همه در کشور حکومت کنیم زیرا ما نمی خواهیم هیچ طرفی خارج از صحنه باشد، زیرا لبنان در شرایط دشواری قرار دارد به خصوص اینکه جامعه جهانی در حل قضیه سوریه شکست خورده است.

کلید واژه ها: حزب الله سعد حریری


نظر شما :