اردن دفتر اطلاعاتی واشنگتن است

۰۸ دی ۱۳۹۲ | ۱۶:۵۹ کد : ۱۹۲۶۶۹۵ سرخط اخبار

محمد حسنین هیکل نویسنده و تحلیلگر برجسته مصری از تلاش آمریکایی ها برای موروثی کردن قدرت در مصر بعد از مبارک خبر داد و تأکید کرد اردن در خاورمیانه به دفتر جاسوسی های آمریکا تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس ، «محمد حسنین هیکل» تحلیلگر و نویسنده برجسته مصری تأکید کرد که اردن در خاورمیانه نقش یک شرکت جاسوسی آمریکایی را بازی می کند و بخش عظیمی از عملیات هایی که در سوریه اجرا می شود از جنوب سوریه و اردن برنامه ریزی و هدایت می شود.

هیکل افزود: می خواهم بگویم که جاسوسی واقعا وجود دارد و دخالت کردن در جنگ ها اعتبار دولت ها را افزایش می دهد به همین ترتیب دولت ها علاقه دارند که از پشت پرده فعالیت کنند و به راحتی هر کسی را که بخواهند با پول بخرند.

وی همچنین گفت:«جان کری»  وزیر خارجه آمریکا اعتراف کرده بود که واشنگتن قصد داشته قدرت را در مصر به «عمر سلیمان» مدیر درگذشته سازمان اطلاعاتی این کشور تحویل دهد.

هیکل در برنامه تلویزیونی «مصر کجاست و به چه سویی می رود» در شبکه «سی بی اس» برخی از مهم ترین موضوعات روز این کشور را بررسی کرد و از قاهره خواست که جمع اعراب را در سال 2014 جمع کند زیرا هیچ جایگزینی برای اتحادیه عرب وجود ندارد.

هیکل افزود: بعد از اینکه آمریکا درک کرده که تاوان به عهده داشتن رهبری جهان سنگین است امروز ما با جهانی روبه رو شده ایم که رهبری ندارد و با توجه به اینکه روسیه از یک سوراخ دوباره گزیده شده با احتیاط به خاور میانه نزدیک می شود.

وی همچنین با اشاره به جاسوسی های آمریکا از کشورهای مختلف گفت: واشنگتن در طول یک سال 120 میلیارد تماس تلفنی را در مصر شنود کرده به این ترتیب آنها بر همه چیز از جمله بقالی ها در مصر جاسوسی کرده اند این در حالی است که تنها از 5 درصد از جاسوسی ها در جهان  پرده برداشته شده است.

از سوی دیگر هیکل گفت که آمریکا برای اولین بار ارتش های مزدور را در جهان ایجاد کرده و برای اولین بار بعد از قرون وسطی سیستم ارتش های مزدور مانند شرکت «هاری پیرتون» تأسیس شد تا خدمات امنیتی ارائه دهد و با قراردادی سه ساله و 380 میلیارد دلاری ارتشی 250 هزار نفری تشکیل داده است.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :