پسر بوتو به طالبان اعلام جنگ کرد

۰۷ دی ۱۳۹۲ | ۱۸:۴۲ کد : ۱۹۲۶۶۵۳ سرخط اخبار

پسر بی نظیر بوتو در آغاز ورودش به عرصه سیاسی پاکستان قول مبارزه با طالبان را داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه داون، بیلاوال بوتو زرداری، پسر بی نظیر بوتو، نخست وزیر ترور شده پاکستان در ششمین مراسم سالگرد ترور مادرش گفت که آصفه و بختاور، دو خواهرش نیز قصد دارند تا انتخابات 2018 وارد عرصه سیاست شوند.

وی با اشاره به مزار ذوالفقار علی بوتو، رئیس جمهور اسبق و بی نظیربوتو، نخست وزیر اسبق پاکستان گفت با علم به اینکه می داند راهی که در آن قدم گذاشته پرمخاطره است افزود: سرنوشت من شهادت است.

بیلاوال با انتقاد از رقبای سیاسی اش به ویژه سیاست دولت اسلام آباد در مذاکره با شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان، تلاش کرد تا از یاس و ناامیدی در میان حزب مردم پاکستان بکاهد.

وی به نیابت از حزبش، شرایطی بسیار صریح و آشکار را برای مذاکره با این گروه شبه نظامی ارائه کرد که از جمله آن می توان به تسلیم سلاح، پرداخت خون بها به قربانیان حملات تروریستی و احترام به اقلیت ها اشاره کرد.

پسر بی نظیر بوتو با اشاره به ایدئولوژی حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان گفت که مساله مقابله با تروریسم و افراط گرایی با برگزاری راهپیمایی های اعتراضی و تحصن های طولانی مدت و مسدود کردن مسیر ترانزیت کامیون ها برای نیروهای ناتو در افغانستان حل و فصل نمی شود.

رهبر جوان حزب مردم پاکستان که در سال 2013، 25 ساله می شود و می تواند برای شرکت در عرصه سیاست کاندیدا شود، ارتباط میان حملات پهپادها و مقابله با تروریسم را که عقیده عمران خان است، رد کرد و گفت: پاکستان پیش از انجام حملات پهپادی، قربانی تروریسم بوده و حتی اگر این حملات پهپادها روزی پایان یابد، تروریست ها به فعالیت خود ادامه می دهند.

بیلاوال بوتو با اشاره به این مساله که حزب مردم پاکستان در مقابل تروریست ها می ایستد و راه آنها را سد می کند، افزود: تنها با از میان برداشتن تروریسم در جامعه پاکستان می توان، کشوری با شکوه و صلح آمیز داشته باشیم.

آصف علی زرداری، رئیس جمهوری سابق پاکستان و همسر بی نظیر بوتو ، در سخنرانی خود در مراسم سالگرد همسرش گفت که برای بازگرداندن صلح به پاکستان با نواز شریف، نخست وزیر پاکستان همکاری می کند.

وی افزود: دولت اسلام آباد به تنهایی و بدون کمک تمام نیروهای سیاسی کشور نمی تواند به این دستاورد بزرگ برسد.

کلید واژه ها: پاکستان بی نظیر بوتو تروریسم بی نظیر


نظر شما :