آغاز دادگاه مرسی و یارانش

۱۳ آبان ۱۳۹۲ | ۱۲:۵۷ کد : ۱۹۲۳۸۸۰ سرخط اخبار

  به گزارش خبرگزاری فارس، بعد از گذشت نزدیک به 120 روز از حصر «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر، مرسی و 14 تن از رهبران اخوان المسلمین امروز به اتهام «تحریک به قتل معترضان» در دوران ریاست جمهوری اش محاکمه خواهد شد.

مرسی پیشتر بارها اعلام کرده که این دادگاه را به رسمیت نمی شناسد و به همین دلیل وکیلی برای خود انتخاب نکرده است، از سوی دیگر 25 تن از وکلای مصری از جریان های سیاسی مختلف آمادگی خود را برای دفاع از وی اعلام کرده اند که در صورت عدم موافقتش تنها به نظارت بر روند محاکمه اکتفا خواهند کرد.

حامیان مرسی و اخوان المسلمین نیز اعلام کرده اند که همزمان با محاکمه وی در میادین اصلی، روبه روی سفارتخانه ها، ساختمان وزارت دفاع و محل محاکمه مرسی و دانشگاه های قاهره تجمع خواهند کرد.

وزارت دفاع مصر نیز به حامیان مرسی هشدار داده که در صورت تخلف با آنها به شدت برخورد خواهد کرد به همین ترتیب احتمال درگیری میان نیروهای امنیتی با معترضان وجود دارد.

جماعت اخوان المسلمین مصر با صدور بیانیه ای در آستانه محاکمه رئیس جمهور برکنار شده این کشور تاکید کرد ملت مصر به هر قیمتی و تا هر زمانی، از رئیس جمهور قانونی خود در برابر کودتاچیان فاشیست حمایت می کند.

کلید واژه ها: مرسی مصر


نظر شما :