مذاکرات محرمانه ابزارانتقاد محافظه کاران شد

۰۱ آبان ۱۳۹۲ | ۱۶:۳۳ کد : ۱۹۲۳۳۳۶ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: محافظه کاران در ایران این نقد را به تیم مذاکره کننده هسته ای وارد می کنند که رضایت واشینگتن از مذاکرات هسته ای ژنو به این معنی است که طرف ایرانی، امتیازهای زیادی به طرف مقابل داده است. توافق بر سر محرمانه ماندن مذاکرات، نیز به ابزاری تبدیل شد که تندروها از آن برای انتقاد از تیم هسته ای، استفاده می کنند.

در پایان مذاکرات دو روزه ژنو، یک مقام عالی رتبه آمریکایی اعلام کرد ، هیچگاه چنین مذاکراتی با این جزئیات و با این جدیت با ایران انجام نشده بود. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز تاکید کرد، گام های مهمی برداشته شد و به آینده امیدواریم.

با این حال اختلافات جدی همچنان بین ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان) پابرجاست. معاون وزیر خارجه روسیه می گوید مواضع دو طرف همچنان فرسنگ ها از یکدیگر فاصله دارد.

به گزارش کریستین ساینس مانیتور، رسانه های محافظه کار ادعا می کنند که ظریف و تیم اش، معامله بدی را برای ایران رقم زده اند و به همین دلیل بر محرمانه بودن آن تاکید دارند. حسین شریعتمداری، در روزنامه کیهان از ذوق زدگی دشمن پس از مذاکرات هسته ای با ایران انتقاد می کند.


نظر شما :