دیدار وزیران عرب با جان کری در پاریس

۰۱ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۸ کد : ۱۹۲۳۳۱۶ سرخط اخبار

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری العهد، اخبار برخی تحولات سیاسی بحرین در زیر آمده است:

وزیر خارجه بحرین:به اصول طرح صلح عربی با اسرائیل پایبندیم

«خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه»، وزیر خارجه بحرین در دیدار هیئتی از وزرای خارجه کشورهای عربی با جان کری وزیر خارجه آمریکا در پاریس گفت که کشورش به اصول طرح صلح عربی در برابر اسرائیل پایبند است.

این وزیر بحرینی تاکید کرد: صلح فراگیر و عادلانه قضیه فلسطین تنها با عقب نشینی کامل اسرائیل از سرزمین های اشغالی فلسطین در سال 1967 و تشکیل دولت مستقل فلسطین به مرکزیت قدس محقق می شود و همه اینها اصولی است که در طرح صلح عربی آمده است و قطعنامه های بین المللی ذیربط آن را تایید کرده است.

نشست وزیران خارجه کشورهای عربی با جان کری در راستای اجرای تصمیم اجلاس سال جاری سران اتحادیه عرب در دوحه برگزار شد که به اعزام هیئتی از وزیران خارجه کشورهای عربی برای رایزنی با دولت آمریکا درباره روند سازش و ابعاد آن و سازوکار حل قضیه فلسطین و حل مناقشه اعراب و اسرائیل توصیه می کند.

در این نشست درباره مذاکرات مستقیم بین تشکیلات خودگردان و اسرائیل و تلاش های آمریکا و جان کری در مدیریت این مذاکرات گفت وگو صورت گرفت.

ملک حمد:بحرین در مسیر اصلاحات پیش می رود

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین گفت: بحرین در روند ایجاد اصلاحات و پیشرفت در همه سطوح در راستای خدمت به شهروندان و ارائه بهترین خدمات به آنها پیش می رود.

اظهارات ملک حمد در مراسم تحویل گزارش سالیانه کار مجالس نمایندگان و شورا بیان شد.

خلیفه بر اهمیت نقش قوه مقننه بحرین بر تحکیم حیات دموکراتیک و روند توسعه فراگیر در این کشور تاکید کرد.

محکومیت 10 تظاهرات کننده شیعه به 10 سال زندان

از سوی دیگر یک منبع قضایی بحرین اعلام کرد دادگاهی در بحرین ۶نفر از تظاهرات کنندگان را به اتهام تلاش برای قتل نیروهای پلیس این کشور به 10 سال حبس محکوم کرد.

این منبع قضایی ادعا کرد: بر اساس تحقیقات مسئولان امنیتی بحرین ، ۶متهم بطری های آتش زا به سوی خودروی پلیس در نزدیکی روستای شیعه نشین جد حفص در حومه منامه پرتاب کردند که منجر به آتش سوزی در خودرو و زخمی شدن دو نیروی پلیس شد.

بر اساس این تحقیقات نیروهای پلیس نیز برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان در روستای جد حفص ، به طرف آنان گاز اشک آور شلیک کردند.

از اواخر سپتامبر گذشته دست کم 128 معترض شیعه در بحرین به زندان محکوم شدند.

در آخرین حکمی که دادگاه بحرین در اواسط اکتبر گذشته صادر کرد، 18 شیعه به اتهام حمله به نیروهای پلیس به طور میانگین به بین پنج تا هفت سال زندان محکوم شدند.

اعتراض های مردمی در بیشتر مناطق شیعه نشین بحرین علیه نظام پادشاهی حاکم این کشور از فوریه سال 2011 آغاز شد و با وجود سرکوب شدید تظاهرات کنندگان از سوی سرویس های امنیتی بحرین ، تظاهرات مسالمت آمیز مردم با هدف تغییر نظام حاکمیتی این کشور همچنان ادامه دارد.

کلید واژه ها: بحرین شیعه فلسطین


نظر شما :