نظر اعضای کنگره آمریکا درباره حمله به سوریه چیست؟

۱۷ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۹:۱۷ کد : ۱۹۲۱۰۸۱ سرخط اخبار

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در حالی انجام اقدام نظامی علیه سوریه را به تصمیم کنگره آمریکا منوط کرده که با وجود همه بحث ها و جنجال های تبلیغاتی، هنوز در میان اعضای کنگره نظر واحدی در این زمینه وجود ندارد. روزنامه «واشنگتن پست» با انتشار مطلبی، به بررسی جزئیات جهت گیری های اعضای کنگره در قبال بحث حمله به سوریه پرداخته است.

 
به گزارش «تابناک»، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» با انتشار گزارشی به بررسی جزئیات دیدگاه های نمایندگان کنگره آمریکا درباره طرح حمله به سوریه پرداخته و می نویسد در حال حاضر، چهار گروه عمده در این زمینه در کنگره قابل تشخیص است. 
 
این گزارش در دو بخش مجزا به بررسی آرای اعضای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا پرداخته است.

نظر اعضای کنگره آمریکا درباره حمله به سوریه چیست؟
 
بر این اساس، از 100 سناتور آمریکایی، در حال حاضر 17 نفر (5 دموکرات و 12 جمهوری خواه) قطعاً مخالف حمله به سوریه هستند؛ 10 نفر (3 دموکرات، 6 جمهوری خواه و یک مستقل) متمایل به دادن رأی مخالف هستند؛ 50 نفر (28 دموکرات، 21 جمهوری خواه و یک مستقل) هنوز تصمیمی نگرفته اند؛ 23 نفر (16 دموکرات و 7 جمهوری خواه) نیز موافق حمله هستند.

نظر اعضای کنگره آمریکا درباره حمله به سوریه چیست؟
 
در مجلس نمایندگان، نسبت مخالفان بیشتر است. 111 نماینده (24 دموکرات و 87 جمهوری خواه) قطعاً مخالف اقدام نظامی هستند؛ 115 نفر (38 دموکرات و 77 جمهوری خواه) متمایل به دادن رأی مخالف هستند؛ 182 نفر (120 دموکرات و 62 جمهوری خواه) هنوز تصمیمی نگرفته اند؛ 25 نفر (17 دموکرات و 8 جمهوری خواه) نیز موافق اقدام نظامی علیه سوریه هستند.
 
به این ترتیب، همان گونه که پیشتر نیز عنوان می شد، اوباما برای تصویب طرح خود برای حمله به سوریه، کار بسیار دشواری را در پیش دارد.

نظر شما :