سوریه سایت‌های موشکی خود را از دمشق منتقل کرد

۰۸ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۶:۲۹ کد : ۱۹۲۰۶۱۵ سرخط اخبار

منابعی از مخالفان سوری مدعی شدند که ارتش این کشور شماری از موشک های اسکاد و ده ها سامانه پرتاب موشک را از پایگاه های شمالی دمشق به مناطق نامعلوم منتقل کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری الجزیره، به نقل ازمنابع مخالفان سوری اعلام کرد که موشک های اسکاد و سامانه های موشکی مذکور به منظور محافظت از انبارهای سلاح و تجهیزات نظامی سوریه در برابر هرگونه حمله احتمالی غرب از دمشق منتقل شده است.

دیپلمات های غربی مستقر در خاورمیانه نیز به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که انتقال این سلاح ها از پایگاه های شمال دمشق که یکی مهمترین مناطق نظامی در سوریه به شمار می رود، بخشی از عملیات پیش گیرانه سوریه در رویارویی با حمله موشکی احتمالی آمریکا و متحدانش است.

بنا به گفته این دیپلمات ها، حملات گروه های مسلح سوری و درگیری ها در نزدیکی راه های اصلی دمشق، عملیات انتقال گسترده تجهیزات از صدها پایگاه امنیتی و نظامی سوریه را از با مشکل روبرو کرده است.

از سوی دیگر، منابع مخالف دولت سوریه اعلام کردند که پایگاه نظامی منطقه القلمون در نزدیکی دمشق یکی از اهداف پیشنهادی ائتلاف مخالفان سوریه برای هدف قرار گرفتن توسط آمریکا است.

منابع مخالف در منطقه القلمون نیز اعلام کردند که بیشتر کارکنان ارتش سوریه این پایگاه را ترک کرده اند و کامیون های حامل تجهیزات نظامی نیز در مسیر دمشق به جنوب مشاهده شده است.

پیشتر برخی منابع از تخلیه ساختمان های مهم نظامی و دولتی در سوریه خبر داده بودند. مساله ای که مسئولان دمشق بدون تایید یا رد آن تاکید کردند که سوریه در حالت جنگی قرار دارد و باید برای هر احتمالی آماده باشد.

آنها تاکید کردند که دمشق برای دفاع از خود هر اقدامی را که مناسب بداند انجام می دهد.
 

کلید واژه ها: سوریه دمشق


نظر شما :