اردوغان عقلش را از دست داده است!

۰۷ شهریور ۱۳۹۲ | ۰۳:۰۷ کد : ۱۹۲۰۵۴۵ سرخط اخبار

رئیس پلیس دوبی از نخست وزیر ترکیه به دلیل توهین به شیخ الأزهر شدیدا انتقاد کرد و گفت: اردوغان عقلش را از دست داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری سوریه الآن، ضاحی خلفان، رئیس پلیس دوبی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه باید از امت مسلمان به دلیل توهین به شیخ الأزهر معذرت خواهی کند و تاکید کرد که این اظهارات اردوغان به این دلیل است که وی عقل خود را از دست داده است.

خلفان ضمن استفاده از کلمات نیش دار و ایراد انتقادهای تند علیه اردوغان، دلیل توهین اردوغان به شیخ الأزهر را جهالت وی نسبت به مقام بالای شیخ و از دست دادن عقلش دانست و تاکید کرد: اردوغان به دلیل این توهین به شدت متضرر خواهد شد و سقوط می کند.

وی در باره بحران سوریه نیز گفت: سوریه همانند عراق تکه تکه خواهد شد و هدف غرب از این اقدامات علیه یک کشور عربی دیگر (سوریه) تفکیک این کشور است.

رئیس پلیس دوبی اعلام کرد: دشمنانی که خواهان ایجاد ناامنی و آشوب در مصر هستند، دشمنی علیه سوریه را نیز آغاز کرده اند.

در همین راستا، احمد بن محمد الجروان، رئیس پارلمان اتحادیه عرب نیز، اظهارات اخیر اردوغان را توهین به احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان دانسته و اعلام کرد: این توهین غیرقابل قبول به یکی از بزرگترین و برجسته ترین چهره های اسلام است و باید هر چه سریعتر پاسخ داده شود.

پیشتر اردوغان از شیخ الازهر به دلیل جانبداری از "کودتای نظامی مصر" انتقاد کرده و گفته بود: تاریخ شیخ الازهر را لعنت خواهد کرد.

کلید واژه ها: اردوغان سوریه


( ۱ )

نظر شما :