حمایت بلر از حمله نظامی به سوریه

۰۵ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۷:۰۷ کد : ۱۹۲۰۴۳۵ سرخط اخبار

نخست وزیر پیشین انگلیس که متحد اصلی جورج بوش در جنگ علیه عراق بود از مداخله نظامی آمریکا و انگلیس در سوریه حمایت کرد و آن را یک ضرورت حیاتی برای غرب خواند.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از تلگراف، تونی بلر نخست وزیر انگلیس از حمله نظامی علیه بشار اسد حمایت کرد و اظهار داشت که اقدام بین المللی علیه سوریه برای جلوگیری از رشد افراط گرایی حیاتی است.

تونی بلر همچنین هشدار داد که مطرح شدن موضوع حمله به عراق در سال 2003 و تشبیه کردن آن به اوضاع سوریه یک سناریوی کابوس وار برای غرب در خاورمیانه است و باید از آن فاصله گرفت.

نخست وزیر پیشین انگلیس که در زمان حمله به عراق به ائتلاف آمریکا در جنگ با صدام حسین پیوست همچنین گفت: اتخاذ موضع علیه بشار اسد و دیگر مناقشات منطقه ای ضروری است.

وی با اشاره به حضور نیروهای تندرو در عراق و افغانستان و دیگر کشورهای خاورمیانه گفت که آنها شکست پذیر هستند و ما باید آنها را شکست دهیم چرا که در غیر اینصورت آنها ناپدید نخواهند شد و در طول زمان قویتر خواهند شد.

نخست وزیر جنگ طلب پیشین انگلیس تاکید کرد که اکنون در یک تقاطع حساس قرار داریم و انتخابی غیر از آن برای غرب وجود ندارد.

وی ادامه داد؛ اکنون سوریه از نظر افراط گرایی و حضور نیروهای القاعده بسیار خطرناکتر از عراق و افغانستان در دهه 1990 است و به یک زمین حاصلخیز برای رشد آنها تبدیل شده است.

بلر افزود: چشم انداز مداخله نظامی وحشتناک نیست. مداخله برای حمایت از شهروندان غیرنظامی صورت خواهد گرفت.

کلید واژه ها: انگلیس عراق سوریه


نظر شما :